El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Lucía Martín indulta la reforma de la Meridiana de les futures retallades

Economia

La pacificació de la Meridiana no s’aturarà. Així ho ha confirmat la regidora del Districte de Sant Andreu, Lucía Martín, en la darrera sessió telemàtica amb els veïns. Segons la màxima responsable del territori, la reforma de l’avinguda no es veurà afectada per les futures retallades que aplicarà l’Ajuntament de Barcelona al seu pressupost. Tal com ha argumentat, “la pandèmia ens ha aportat una visió de la ciutat diferent, sense contaminació; si abans la reforma era necessitat, ara és urgència“, ha subratllat.

 

En la línia de les darreres mesures que ha posat en marxa el consistori, com l‘alliberament d’algunes voreres de motocicletes o el tall de les rambles de Fabra i Puig i Onze de Setembre, Martín s’ha reafirmat en la tesi que “ara el que necessitem són espais segurs“, o dit d’una altra manera: “Més espais per als vianants”. De fet, cal recordar que la restricció de circular per les rambles el cap de setmana només afecta als vehicles motoritzats.

A parer de la regidora, la Meridiana és una “autopista urbana”, la reforma de la qual ara “té més sentit que mai”. “Quan va començar la crisi estava oberta la licitació d’obres entre València i Josep Estivill, ara les licitacions s’han aturat, però es tornaran a obrir un cop s’aixequi l’Estat d’Alarma, a no ser que hi hagi un decret abans”, ha detallat. Una qüestió, però, que modificarà el calendari d’obres: els operaris no podran començar a treballar a l’octubre com estava previst, sinó que hauran d’esperar a principis del 2021. En el cas del tram que va de Josep Estivill fins a Fabra i Puig, aquest directament que s’ha quedat sense calendari.

2-avinguda-avenida-meridiana-desde-la-mediana-infinito-editada-david-garcia-mateu
La Meridiana vista des de l’estació de Sant Andreu Arenal // DGM

Tot i això, la regidora espera que pugui ser una realitat, ja que “ara més que mai necessitem guanyar espais per a vianants; necessitem guanyar espais al cotxe“, ha emfatitzat. El que no ha volgut tractar, però, és la reforma de la mateixa avinguda des de Fabra i Puig fins al Pont de Sarajevo (és a dir, el tram més similar a una autopista i el que genera un efecte frontera més gran entre Nou Barris i Sant Andreu). De fet, la seva pacificació avui dia no entra ni en els plans de l’actual mandat.

Fotografia | Ajuntament de Barcelona

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Economia

Vés a dalt