El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El Govern d’Ada Colau reitera el compromís amb la Meridiana

Societat

Després d’anunciar en el darrer ple de Sant Andreu que l’avinguda Meridiana serà reformada fins a la rambla de Fabra i Puig abans que acabi el mandat, aquesta darrera setmana la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, s’ha tornat a comprometre amb el projecte. Tal com ha declarat en roda de premsa, el tram entre Navas de Tolosa i Fabra i Puig serà pacificat cap al 2023.

 

Abans d’aquest tram, però, s’actuarà sobre el que va des del carrer de Mallorca fins a Navas de Tolosa – Josep Estivill. Tal com ha aprovat la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, es donarà continuïtat a la conversió de l’avinguda en un eix cívic amb més verd i més espai per al vianant i la mobilitat sostenible (tal com s’ha efectuat des del carrer d’Aragó fins a Mallorca).

La nova fase de remodelació compta amb un pressupost de 6,59 milions d’euros i està previst que les obres comencin l’any 2020. S’actuarà sobre 501 metres de longitud, els quals se sumaran als 800 metres ja reurbanitzats. Aquest nou tram mantindrà la uniformitat del tram ja pacificat. És a dir, s’eliminarà un carril d’entrada i al mig hi haurà una mitjana central de 6,90 metres d’amplada. Aquí s’hi situarà el carril bici segregat de doble sentit, de 4,30 metres; un parterre de 2,60 mestres al costat muntanya amb una filera d’arbres grans i enllumenat. També es renovarà l’enllumenat de l’avinguda i s’inclourà nou mobiliari urbà.

Pel que fa als desplaçaments a peu, a les interseccions amb els carrers de la Nació, Trinxant (costat mar), Múrcia, Tomàs i Padró i Palència es projectarà una vorera passant en forma de plataforma única amb prioritat per al vianant. I en les altres interseccions s’han projectat girs còmodes per als vehicles amb els carrers que arriben a l’avinguda. En paral·lel es crearan nous passos de vianants per millorar la connexió transversal de la Meridiana, i es modificarà la posició de la majoria dels que ja hi ha per millorar els itineraris.

Aspecte virtual de la intersecció amb Josep Estivill / AJUNTAMENT DE BCN

Tot i que des de les entitats veïnals veuen amb bons ulls aquesta remodelació per humanitzar l’avinguda, des de l’AVV de Sant Andreu de Palomar, el seu president, Santi Serra, reclama a l’Ajuntament valentia per accelerar l’obra fins a Fabra i Puig i exigeix que s’elimini també un carril de sortida. D’altra banda, la portaveu de SomMeridiana, Susanna Pascual, demana al govern d’Ada Colau que no s’oblidi del tram on la Meridiana presenta un aspecte d’autopista (a partir de Fabra i Puig) i reclama la inversió tècnica i econòmica necessària per suprimir l’actual talús.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

El refugi antiaeri 439

Aquests dies, arran de la descoberta i excavació d’una de les boques
Vés a dalt