El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

mobilitat

Santi Serra: “Lucía Martín encara viu de la feina que va fer Laia Ortíz”

Andreuencs

Si algú hauria d’escollir a cinc andreuencs que palpin i treballin diàriament la realitat i els problemes del veïnat, un d’ells seria Santi Serra. President de l’Associació de Veïns i Veïnes de Sant Andreu de Palomar, el veterà líder veïnal repassa a L’Exprés de Sant Andreu tota l’actualitat i les mancances històriques del nucli urbà. Segons avança, la COVID-19 no ha de fer oblidar al Govern de la regidora Lucía Martín les “qüestions urgentíssimes” que el nucli urbà necessita resoldre d’una vegada per totes.

Continua llegint

Els veïns del sud de Sant Andreu, tips del trànsit

Societat

Si primer van ser els veïns dels voltants de la plaça de Marià Brossa els que van dir prou davant l’increment del trànsit pels seus carrers, ara han sigut els veïns del sector sud de Sant Andreu. “Des que van pacificar el carrer Gran de Sant Andreu, que ara tot el trànsit rodat que va direcció la rambla passa pels carrers del Segre i Virgili“, denuncia Raúl Sánchez com a veí afectat.

Continua llegint

El veïnat de Marià Brossa clama contra l’increment del trànsit

Societat

Si bé el confinament generat per la COVID-19 va suposar un punt d’inflexió a l’hora de posar el vianant al centre de les ciutats, hi ha un sector de Sant Andreu de Palomar que passa ben bé al contrari. Aquest és el cas de la plaça de Marià Brossa i els seus carrers adjacents; un punt pacificat des de fa anys, però que el trànsit privat ha tornat a conquerir per desesperació del seu veïnat.

Continua llegint

Surt a licitació el disseny de la futura estació de La Sagrera

Societat

Després d’anys d’espera, finalment Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) ha tret a licitació el projecte constructiu de l’arquitectura, les instal·lacions i la urbanització de l’estació intermodal de la Sagrera per un import màxim de 5,2 milions d’euros (sense IVA). Aquest paquet es tracta, ni més ni menys, que del disseny definitiu de l’estació de viatgers, ja que les tasques que actualment es poden observar corresponen a la construcció de tot l’esquelet de formigó i a la col·locació de l’entramat ferroviari per dins.

Continua llegint

Es reactiven les obres per cobrir les vies i encarar el Parc del Camí Comtal

Societat

Obres reactivades (des dels despatxos). La societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) ha tret a licitació la redacció del projecte que ha de servir per cobrir totes les vies del tren entre el pont del carrer del Palomar i el carrer de Josep Soldevila. A més, el projecte també inclou la planificació del futur vial per a trànsit rodat paral·lel a les vies, que en un futur servirà d’entrada fins al cor de Barcelona. La licitació del contracte de redacció ja ha sortit a concurs per 762.188 euros (sense IVA).

Continua llegint

Els trens cap a la UAB tornaran a circular a partir de dilluns

Societat

Rodalies de Catalunya recuperarà a partir del dilluns 14 de setembre els horaris habituals de la línia R7 (Barcelona Sant Andreu Arenal – Cerdanyola Universitat), després d’haver ininterromput el seu servei pel tancament estival de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). En paral·lel, també es reajustaran a partir de dilluns els horaris de la línia R3, fet que permetrà recuperar el servei dels trens semidirectes entre Ripoll i Barcelona – Sant Andreu Arenal.

Continua llegint

L’ANC insta a encerclar Sant Andreu Arenal per la Diada

Política

Els anhels d’independència han conduït a l’Assemblea Nacional de Catalunya (ANC), en col·laboració amb Òmnium Cultural i l’Associació de Municipis per la Independència, a organitzar la manifestació de la propera Diada sota el lema “El deure de construir un futur millor. El dret a ser independents”. Una cita que esperen que es converteixi en la mobilització “més gran d’Europa” en temps de COVID-19 i que al districte tindrà escenari propi: l’estació de Sant Andreu Arenal.

Continua llegint

Sant Andreu perd l’oportunitat de tenir una estació d’FGC

Societat

La possibilitat de comptar amb una estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s’ha esvaït en menys d’un mes. Si bé a finals de juliol l’Autoritat del Transport Metropolità aprovava el Pla Director d’Infraestructures 2021 – 2030 (PDI) on s’incloïa l’opció de construir un nou ramal ferroviari que unís la ciutat i el Vallès a través de Sant Andreu de Palomar, una darrera modificació puntual al Pla General Metropolità (MPGM) i l’aprovació simultània del Pla Especial de Collserola (PEPNat) han obligat a oblidar aquesta oportunitat per la mobilitat sostenible del veïnat.

Continua llegint

La Generalitat licita la reactivació de l’L9 i l’L10 de metro

Economia
Metro L9 / TMB

Llum al final del túnel. Després d’anys d’obres aturades, la Generalitat de Catalunya ha reactivat les obres per finalitzar les línies L9 i L10 de metro que actualment només present servei a Sant Andreu de Palomar a través del seu tram nord (La Sagrera – Can Zam). Aquesta reactivació, però, encara no serà sobre el terreny, sinó que es tracta més aviat de tasca administrativa (i imprescindible). Més concretament es tracta de la licitació dels primers projectes constructius que es posen en oferta pública des de fa anys.

Continua llegint

El nombre d’usuaris del Bicing creix un 12% arran la COVID-19

Societat

La mobilitat sostenible, a l’alça. El Bicing ha experimentat un creixement d’abonats durant els mesos de maig, juny i juliol i la xifra d’usos ja ha assolit els nivells de principis d’any. Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona, una de les explicacions a aquest fet podria estar vinculada al fet que es tracta un mode de transport més segur, sostenible i saludable respecte a la resta de transports. Només a Sant Andreu el nombre de noves altes ha crescut un 12% des del final del confinament per la COVID-19.

Continua llegint

1 2 3 15
Vés a dalt