El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Colau prohibirà aparcar motos sobre la plaça de Mossèn Clapés

Societat

El Govern de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha anunciat aquest dimecres la seva intenció de continuar amb el paquet d’intervencions sobre l’espai públic per alliberar les voreres i posar-les al servei dels ciutadans. En aquest cas, l’única mesura que es posarà en marxa a Sant Andreu de Palomar interpel·la directament als motoristes que aparquen els seus vehicles sobre la plaça de Mossèn Clapés. Aquests hauran de buscar altres indrets on deixar-les, ja que d’aquí a uns dies restarà prohibit fer-ho sobre les voreres.

 

Segons justifica l’executiu, l’emergència sanitària causada per la COVID-19 ha evidenciat la necessitat “d’alliberar de motos les voreres” amb l’objectiu que els vianants es puguin desplaçar a peu “amb seguretat” i sense trobar-se obstacles pel camí. De fet, aquesta intervenció a Mossèn Clapés va en la línia de la campanya que ja es va posar en marxa al carrer de Neopàtria el passat mes de febrer. Tota una “actuació intensiva per recuperar les voreres pels vianants i fomentar que les motos no hi aparquin”, expliquen des del consistori.

Des de l’Ajuntament relaten que, d’entre d’altres indrets, en aquest punt del nord de Sant Andreu “s’ha identificat l’existència d’una gran congestió de motos aparcades a les voreres, dificultant la mobilitat de les persones i consumint una gran proporció d’espai públic”. Per donar a conèixer la nova norma entre els veïns, s’instal·laran senyals de prohibició d’aparcament de motos sobre la vorera, es posaran avisos als vehicles que ja estiguin estacionats i, en cas de fer cas omís a l’advertència, la Guàrdia Urbana i agents de B:SM començaran a aplicar sancions de 100 euros.

Val a dir que aquestes multes no només s’aplicaran a les motos de Mossèn Clapés i Neopàtria, sinó que s’estendran a totes les motos que estiguin mal aparcades un cop comenci la Fase 1. És a dir, totes aquelles que estiguin sobre voreres de menys de tres metres d’ample o en bateria si el carrer és més gran. En aquest darrer cas, es recorda que els vehicles s’han d’aparcar en paral·lel a la calçada, o si es disposa de molt d’espai, en semibateria com a màxim.

En la mateixa línia, l’executiu assegura que s’impulsaran ofertes en el preu de l’estacionament de motos en els aparcaments de B:SM, SABA i BAMSA més propers i que s’estudiarà la creació de cordons d’aparcament per a motos en calçades properes a la zona. Tot plegat, per fomentar un model de desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic, ha destacat la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz. ´”És bàsic un canvi de mobilitat”, ha subratllat, alhora que ha descartat tornar al model “del carboni” i “la contaminació”.

Segons la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, els usuaris d’aquest mitjà de transport privat s’han de començar a deixar de fer a la idea “de què es pot anar ‘porta a porta’ quan es va en moto”. A partir d’ara la intenció serà fer “pagar per aparcar”, com ja succeeix amb les motos a l’àmplia majoria de ciutats del centre i del nord d’Europa.

Agents de la Guàrdia Urbana i B:SM els multaran amb 100 euros // AJUNTAMENT DE BCN

En paral·lel, cal posar de relleu que de la resta d’actuacions “urgents i immediates” a l’espai públic que preveu desenvolupar l’Ajuntament, cap altre repercutirà a Sant Andreu de Palomar. Ni es generarà més espai per als vianants per garantir les distàncies de seguretat, ni es duran a terme intervencions per fomentar el transport públic. En el cas dels 21 quilòmetres de nous carrils bici, cap es traçarà a la xarxa urbana andreuenca. El que quedarà més a prop serà el que es posi en marxa a la zona de Can Dragó. Respecte a les actuacions per pacificar el passeig de Torras i Bages, l’equip d’Ada Colau tampoc s’ha pronunciat al respecte ni ha posat calendari a la intervenció.

5 Comentaris

  1. Alcaldesa de Barcelona, por tanto no de Sant Andreu.

    123 años después, ella es la sucesora directa de aquellos que llevaron a cabo la anexión forzada y GOLPISTA de Sant Andreu a Barcelona.

  2. Colau es una socialdemócrata. Nada más. No tomará ninguna medida revolucionaria contra el capital, buscará reformarlo.

    Sus banderas de lucha (lgtb, inmigrantes, etc) son las de la socialdemocracia actual. A falta de un proyecto realmente de izquierdas, no les quedan otras para hacer ver que hacen algo, y atraer seguidores y votos. Una farsa.

    Colau representa el radicalismo pequeño burgués, de carácter socialdemócrata y travestido de izquierda radical. Ni tan siquiera se acerca en su política social al peronismo, el fascismo más de izquierdas. Patético.

  3. En Sant Andreu lo que se necesita es limpieza, que brilla por la ausencia.
    Da verdadero asco caminar por esas aceras que desean dejar libres para los peatones , y hablo justamente de los alrededores de la plaza mencionada.
    Exacta me la calle Bartrina, zona de contenedores, es una nube de insectos , las calle ya se solidificó el ponen en el calles.
    Más medidas por favor en la higiene.
    El covid 19 exige higiene.
    Sant Andreu no solo es el centro.
    Gracias

  4. Colau, menos carril bici y más limpieza, la calle Bartrina de Sant Andreu, da ASCO verla, he visto pocilgas más limpias, mosquitos, meadas de perro, heces de perro, bolsas de basura rotas, nos quitan encima un contenedor, una verdadera vergüenza.
    Qué pasa que solo pagan impuestos desde la c/. Malats hasta Fabra i Puig, por que ahí bien limpito está, y bien regado.
    Ya que piensas hacer pagar a las motos por aparcar, a ver cuando pones seguro obligatorio las bicis y los patinetes eléctricos, por que si hacen daño a alguien, quién lo paga tú?
    Circulan a toda velocidad entre personas mayores, claro viendo lo de las residencias ya veo lo que te importan las personas mayores. A ver cuando das ejemplo y vas a trabajar en bici, que te ira bien¡¡¡

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt