El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Colau limitarà la velocitat per Torras i Bages a 30 km/h

Societat

Una de les principals artèries de trànsit rodat de Sant Andreu, el passeig de Torras i Bages, rebaixarà la seva velocitat actual (50 km/h) a 30 km/h. Una mesura que el Govern de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, espera fer efectiva l’any 2021 mitjançant tota una sèrie d’actuacions en aquesta via. Aquestes, però, encara no s’han concretat i d’entrada només afectaran el tram que va de la plaça d’Orfila a la Via Favència, ja que des del consistori no s’ha esmentat al carrer del Segre.

 

La mesura del Govern dels comuns i socialistes no només s’aplicarà a Torras i Bages, sinó que també afectarà altres vies de la ciutat, com ara la Via Laietana, la Travessera de Gràcia o els carrers del Consell de Cent i de la Diputació. Si més no, el passeig andreuenc és l’únic de Sant Andreu on es contempla rebaixar la velocitat de circulació. Segons entén l’Ajuntament de Barcelona, es tracta “d’una mesura necessària i d’una qüestió indispensable per abordar la reducció de l’accidentalitat i de la gravetat de les lesions”. En el cas de Torras i Bages, el seu asflat ja s’ha cobrat més d’una víctima mortal.

Tal com argumenten des de l’administració local, els indicadors de la gravetat de les lesions de la Guàrdia Urbana demostren la diferència que es produeix quan un impacte entre vehicles o entre un vehicle i un vianant té lloc a 30 km/h o a 50 km/h. En la mateixa línia, el Consell Europeu de Seguretat en el Transport també ha posat de manifest que en incrementar-se la velocitat, augmenta també el risc d’accident i de les seves conseqüències. Segons el mateix, rebaixar 1 km/h podria significar una reducció del 3% de la sinistralitat.

Cal recordar que Sant Andreu ja va ser el laboratori de proves de l’Ajuntament, quan l’any 2006 es va assajar la primera Zona 30 de la ciutat. Des d’aleshores, la que abans era una ciutat oberta a conduir a 50 km/h, a dia d’avui ja té limitats a 30 km/h el 52,3% dels seus carrers. Un percentatge que s’espera incrementar fins al 75% amb la nova mesura que s’espera tenir plenament implementada a finals del 2021.

7 Comentaris

  1. Perque es personalitza tant en el titular?…no seria mes adient dir, “L´Ajuntament de Barcelona vol limitar la velocitat del P. Torras i Bages a 30 Km H?…que vindra L alcaldessa amb un barret de urbana a regular el transit? Es un govern en minoria i entenc que aquest tipus de decisio suposo que es prenen en reunions , no perque l alcaldessa es llevi pel meti i senrecordi de la mobilitat a Sant Andreu…..

  2. A 30 km/h por la ciudad perjudica la movilidad. Hace que los desplazamientos por Barcelona sean más largos en duración. Y los buses, que ya tienen una velocidad media por trayecto de 21km/h, tardarán más todavía en hacer su recorrido. Uno de los temas fundamentales del transporte público es que éste sea rápido para que la gente lo coja. Vamos para atrás como los cangrejos.

  3. al hilo de todo esto, se urbanizo toda la zona alrededor de la calle Residencia y solo hay coches por todos lados, y del uso preferente del peaton y de la limitacion a 10 km por hora ya ni hablemos…..

  4. Lo del tema alrededores Residencia, lo que se tenía que haber hecho es aceras para que por ellas pasen los peatones y asfalto para que por ellas pasen los vehículos. Poner vehículos y peatones en un mismo espacio es una temeridad por el tema de atropellos y de seguridad del peatón. Lo dicho vamos, para atrás como los cangrejos con estos políticos qué son unos simples aficionados y que no tienen ni idea de las más evidentes leyes de la lógica

  5. Em sembla perfecte la limitació de velocitat a les ciutats,tampoc es guanya tant de temps amb 20km de diferència ,però si qu’es guanya amb seguretat a 30,sobretot les motos,però aquestes seguiran envaint carrils com els doni la gana,necesiteriem un urbà per persona,som uns irresponsables

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt