El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

mobilitat - pàgina 4

La inseguretat i la brutícia, principals problemes del veïnat

Societat

L’Ajuntament de Barcelona ha publicat aquest dimarts l’Enquesta de Serveis Municipals 2021 on recull, ja de forma oficial, que la percepció veïnal d’inseguretat i brutícia és majoritària al districte. De fet, si bé la manca de seguretat és una qüestió que l’any 2019 ja va ocupar la principal font de preocupació, ara la manca de neteja ha desbancat qüestions com l’habitatge o l’atur. En concret, els veïns de Sant Andreu de Palomar clamen principalment per una millora de la neteja i dels espais verds.

Continua llegint

Així serà la futura xarxa de carrils bici de Sant Andreu

Societat

Després de convertir tots els vials limitats a 30 km/h en ciclables i generar nous carrils bici segregats a carrers com el del Segre o el passeig de Santa Coloma, ara l’Ajuntament de Barcelona ja treballa en un nou paquet de carrils bici. Una nova infraestructura que sobretot s’expandirà per la zona nord-est de Sant Andreu i que se sumarà als carrils que s’han començat a construir al sector de Pare Manyanet.

Continua llegint

La nova estació de Sant Andreu Comtal posa la sisena marxa

Societat

El Consell d’Administració d’Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha donat llum verda a la licitació de les obres per instal·lar la via i el conjunt d’aparells elèctrics de la nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal. El contracte, que es licita per un import de 10,5 milions d’euros (IVA inclòs), haurà d’executar-se en deu mesos i suposarà la darrera passa per la posada en servei de l’anhelada infraestructura a finals de 2022. Abans, però, també caldrà traslladar les vies de l’R2 per l’interior de la nova estació de la Sagrera Alta Velocitat.

Continua llegint

La plaça del Mercadal, un aparcament improvisat i irregular

Societat

Davant l’utopia que representa trobar un espai on aparcar a l’entramat del Casc Antic de Sant Andreu, alguns han decidit agafar la drecera de l’incivisme i la irregularitat. La destinació: la plaça del Mercadal. Encara que en aquest icònic racó de Sant Andreu no es pugui aparcar, dia rere dia vehicles particulars i industrials s’estacionen sobre la vorera i sota les voltes. De fet, cap dels que infringeixen la norma sembla saber que aquell espai és de titularitat privada amb servitud de pas per als vianants.

Continua llegint

Sant Andreu, entre els districtes més contaminats

Societat

L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) ha fet públic un informe sobre la qualitat de l’aire a la ciutat abans i durant el confinament, el qual situa el Districte de Sant Andreu com un dels més contaminats. En concret, el districte és el tercer amb major presència de partícules PM 2,5, per darrere de Sant Martí i l’Eixample. Si bé les dades obtingudes durant el període de reducció d’activitat van complir amb els límits de la Unió Europea, a criteri de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) la presència d’aquestes partícules encara hauria de ser menor per preservar la salut del veïnat.

Continua llegint

Colau edulcora el ‘pelotazo’ de La Maquinista

Societat
El centre comercial de la Maquinista dubta de la viabilitat jurídica del projecte / DGM

El Govern de l’Ajuntament de Barcelona, capitanejat per l’alcaldessa Ada Colau, ha anunciat aquest divendres l’acord al qual ha arribat amb la societat propietària de La Maquinista, Unibail-Rodamco Westfield (URW) respecte a l’ampliació del centre comercial. Segons el consistori, es tracta d’un “pacte històric”, encara que manté aspectes propis del ‘pelotazo’ urbanístic i comercial que l’any 2015 va pactar l’empresa amb l’anterior executiu de l’exregidor Raimond Blasi (CiU).

Continua llegint

Primeres imatges virtuals de com serà l’estació de La Sagrera

Societat

Vent en popa i a tota vela. Després d’anys de maquinària aturada, les obres de La Sagrera han reprès l’activitat sense aturador. Una dinàmica que ha pres volada després que la corporació Barcelona Sagrera Alta Velocitat hagi adjudicat la redacció del projecte d’arquitectura de l’interior de l’estació, el qual des del passat mes de març ja treballa per l’edifici i els seus accessos. Si bé l’adjudicació es va haver de suspendre cautelarment per la presentació d’un recurs davant el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals, el tribunal ja ha dictaminat i ha mantingut l’encàrrec a l’UTE formada per Ayesa Enginyeria i Arquitectura, SA, b720 Arquitectura, SLP i Pegi Engineering, SL.

Continua llegint

La millora del Parc de la Pegaso, el projecte més votat pels veïns

Societat

La millora del Parc de la Pegaso s’ha imposat com la proposta més votada als primers pressupostos participatius que ha organitzat l’Ajuntament de Barcelona. Més concretament, 2.004 veïns han donat suport a la idea engegada per l’AVV de La Sagrera, amb l’objectiu de millorar la seva accessibilitat, incorporar la perspectiva de gènere i transformar el prat en un espai compartit que combini activitats de joc infantil, exercici per a la gent gran, una zona de pícnic i una zona de passeig de gossos. El projecte suposarà una inversió aproximada de 585.000 euros.

Continua llegint

L’Ajuntament recula i torna a canviar el sentit del carrer Gran

Societat

Encara que l’objectiu de l’Ajuntament de Sant Andreu era evitar que el trànsit seguís travessant el nou carrer Gran de Sant Andreu de punta a punta mitjançant canvis de sentit per trams, finalment el consistori ha hagut de fer marxa enrere. Tal com ha comunicat l’administració local, el proper dissabte 19 de juny el tram entre Malats i Joan Torras tornarà a ser direcció Fabra i Puig, després que el veïnat organitzat en la Plataforma per la Distribució del Trànsit ho hagi hagut de reclamar persistentment durant un any i mig.

Continua llegint

Denuncien que l’Ajuntament els retira els plafons pedagògics de velocitat

Societat

Els veïns que conformen la Plataforma per la Distribució del Trànsit han emès un comunicat on denuncien que treballadors de l’Ajuntament de Barcelona els han retirat els plafons que van penjar al carrer de Segarra per conscienciar als conductors. Segons han expressat, aquests cartells s’havien penjat per demanar-los que reduïssin la velocitat en un punt on només es pot circular a 20 km/h, però que pràcticament ningú compleix.

Continua llegint

Vés a dalt