El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Adjudicades les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal

Economia

El Consell d’Administració d’Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha aprovat en la seva última reunió l’adjudicació del contracte d’obres per la construcció de la nova estació ferroviària de Sant Andreu Comtal. Contra el que semblava previst, el contracte ha estat adjudicat a l’empresa Copcisa amb un pressupost de 6,3 milions euros (IVA inclòs), i un termini d’execució estimat d’onze mesos. A més, la Societat Barcelona-Sagrera Alta Velocitat ja s’ha compromès a pagar part de la urbanització de l’entorn de l’estació.

Banner Ajuntament 300x250
 

Aquestes noves instal·lacions substituiran l’actual estació de Sant Andreu Comtal, oferint millors prestacions i una major integració en l’entorn. Com que la nova estació estarà integrada en el futur parc lineal de Sant Andreu-La Sagrera, l’edifici comptarà amb dos nivells: un primer amb un vestíbul de 700 metres quadrats, i un segon d’inferior amb la zona de les dues andanes. A més, les tasques de construcció també tindran en compte els accessos i el seu entorn urbà més immediat.

L’accés a la futura estació es realitzarà tant des del sector de Sant Andreu, a través de l’antiga passarel·la, que serà rehabilitada i condicionada, com des del parc de la Maquinista, de manera que es crearà un itinerari des de la cantonada del parc i el carrer de Sant Adrià. En total, s’urbanitzaran 4.231,78 m² d’accessos i entorns.

L’edifici principal tindrà una estructura envidrada, protegida per una xapa ondulada amb una altura mitjana de 5,60 m. El vestíbul, al qual es donarà entrada pel costat sud a través d’un gran finestral, disposarà de barreres tarifàries i espais per a taquilles i màquines autovenda. A més, la nova instal·lació serà completament accessible gràcies a la instal·lació de dues escales mecàniques i dos ascensors, a més d’escales fixes.

Pel que fa a la matèria ferroviària, l’estació està dissenyada en corba amb 4 vies i 2 andanes centrals, que atendran serveis de rodalies i regionals. Les andanes tindran una amplària variable entre 7 m i 10 m i una longitud de 210 m. Cadascuna d’elles servirà a dues vies, una a cada costat, formant així una seqüència de via com la que existeix a Sant Andreu Arenal.

El projecte adjudicat també inclou la il·luminació, les instal·lacions, el paviment de les andanes, les escales d’accés i emergència centrals, els quarts tècnics i dependències internes destinades a instal·lacions, serveis i magatzems. En paral·lel, l’administrador d’infraestructures també ha adjudicat el contracte dels serveis de consultoria i assistència tècnica per al control de les obres dels projectes de la nova estació de Sant Andreu Comtal i la seva superestructura de via i electrificació. Aquest contracte ha estat adjudicat per 630.000 euros (IVA inclòs) a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) integrada per les companyies Tècnica i Projectes i TEC Quatre, i compta amb un termini de 20 mesos.

Recreació virtual de la nova estació de Sant Andreu Comtal // ADIF AV

Per últim, destacar la futura zona d’estacionament de trens d’alta velocitat que acollirà Sant Andreu. En aquest sentit, Adif AV també ha adjudicat, per 2,3 milions d’euros (IVA inclòs) el contracte construir aquest sector a tocar de la nova estació. L’objectiu d’aquesta actuació serà flexibilitzar i optimitzar l’explotació ferroviària dotant a la zona nord de Barcelona d’un espai per a aconseguir una major capacitat d’estacionament i apartat de trens. D’aquesta manera es buscarà descongestionar les vies d’alta velocitat de l’estació de Barcelona-Sants.

La nova zona d’estacionament estarà connectada a la via 2 de la Línia d’Alta Velocitat Barcelona-França i en la seva major part discorrerà en túnel. Aquest sector comprendrà tres vies d’apartat, dues d’elles amb més de 400 m de longitud útil per a dobles composicions i la tercera de més de 300 m per a composicions simples. També inclourà les operacions per al muntatge de via i de la catenària, així com els sistemes associats, com a andanes per al trànsit de maquinistes i equipaments d’aigua, llum i il·luminació del túnel. Aquest contracte s’ha adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per les companyies Tecsa Empresa Constructora i Dragatges i compta amb un termini d’execució estimat de quatre mesos.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Economia

Vés a dalt