El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

ferrocarril

El consorci de l’AVE impulsa nous habitatges privats al futur parc lineal

Economia

Després d’anys en stand-by, el consorci Barcelona – La Sagrera Alta Velocitat (BSAV) ha començat a impulsar la construcció dels habitatges que han de lubricar el projecte ferroviari via plusvàlues. Un cop els primers habitatges del carrer de Berenguer de Palou estan pràcticament enllestits, ara el consorci ha tret a subhasta el solar ubicat a la confluència de Fernando Pessoa amb el carrer de Palomar. La intenció: vendre’l al millor postor perquè aixequi fins a 195 habitatges privats i generi més de 1.200 metres quadrats de sostre comercial als baixos.

Continua llegint

La nova estació no prestarà servei a viatgers fins a finals del 2022

Societat

Encara que serà aquest any quan finalitzin les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal, Adif no preveu que els veïns puguin fer servir la nova infraestructura fins a finals del 2022. La raó: abans caldrà executar el trasllat de les vies de l’R2 per l’interior de la nova estació de la Sagrera Alta Velocitat. És a dir, fins que els trens no puguin passar per dins de la gran terminal, com ja fa l’R1 des de fa mig any, que la nova estació de Sant Andreu no podrà entrar en funcionament.

Continua llegint

Els operaris tornen a treballar a la nova estació de Sant Andreu Comtal

Societat

Després d’anys sense cap activitat, finalment s’han reiniciat les obres per finalitzar la nova estació de Sant Andreu Comtal. Ha sigut durant els darrers dies quan els operaris de Copcisa, l’empresa adjudicatària de l’obra, han començat ha deixar-se veure per fer els corresponents moviments de màquines a la zona i aquest mateix dimarts ja se’ls ha vist treballant amb camions de càrrega sobre l’estructura i a l’interior.

Continua llegint

Surt a licitació el disseny de la futura estació de La Sagrera

Societat

Després d’anys d’espera, finalment Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) ha tret a licitació el projecte constructiu de l’arquitectura, les instal·lacions i la urbanització de l’estació intermodal de la Sagrera per un import màxim de 5,2 milions d’euros (sense IVA). Aquest paquet es tracta, ni més ni menys, que del disseny definitiu de l’estació de viatgers, ja que les tasques que actualment es poden observar corresponen a la construcció de tot l’esquelet de formigó i a la col·locació de l’entramat ferroviari per dins.

Continua llegint

La Generalitat licita la reactivació de l’L9 i l’L10 de metro

Economia
Metro L9 / TMB

Llum al final del túnel. Després d’anys d’obres aturades, la Generalitat de Catalunya ha reactivat les obres per finalitzar les línies L9 i L10 de metro que actualment només present servei a Sant Andreu de Palomar a través del seu tram nord (La Sagrera – Can Zam). Aquesta reactivació, però, encara no serà sobre el terreny, sinó que es tracta més aviat de tasca administrativa (i imprescindible). Més concretament es tracta de la licitació dels primers projectes constructius que es posen en oferta pública des de fa anys.

Continua llegint

La PTP demana finalitzar l’estació de La Sagrera abans del 2024

Societat
Obres de La Sagrera / DGM

L’Associació Promoció Pel Transport Públic (PTP) ha presentat l’estudi ‘Objectiu Tren 2024‘ que té com a intenció reduir a gairebé zero les emissions de CO2 del transport públic a Catalunya. Un treball que engloba el conjunt de la xarxa ferroviària que travessa el territori, però en el que presenta com a peces claus algunes de les obres que s’estan duent a terme al Districte de Sant Andreu. Entre aquestes: la necessitat de finalitzar l’intercanviador de Sagrera Alta Velocitat o la finalització de les línies L9 i L10 de metro.

Continua llegint

Adjudicades les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal

Economia

El Consell d’Administració d’Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha aprovat en la seva última reunió l’adjudicació del contracte d’obres per la construcció de la nova estació ferroviària de Sant Andreu Comtal. Contra el que semblava previst, el contracte ha estat adjudicat a l’empresa Copcisa amb un pressupost de 6,3 milions euros (IVA inclòs), i un termini d’execució estimat d’onze mesos. A més, la Societat Barcelona-Sagrera Alta Velocitat ja s’ha compromès a pagar part de la urbanització de l’entorn de l’estació.

Continua llegint

Vés a dalt