El diari independent de Sant Andreu de Palomar

La reforma de la Meridiana fins a Fabra i Puig estarà en 4 anys

Política

Consta en acta. El Govern del Districte de Sant Andreu s’ha compromès a reformar la Meridiana des del carrer de Mallorca fins a la rambla de Fabra i Puig abans d’esgotar el mandat. Així ho ha deixat palès la consellera dels comuns, Elvira Juncosa, al darrer ple del Districte: “El projecte executiu del tram fins a Fabra i Puig estarà aviat en marxa i les obres es faran en aquest mandat“.

 

El compromís adquirit per l’executiu dels comuns i els socialistes ha arribat després de la presentació d’una proposició d’ERC (que el mateix executiu s’ha encarregat de tombar). Segons ha exposat el portaveu dels republicans, Carlos R. Escuredo, la intenció de reformar l’avinguda “no és nova”, ja que el seu mateix grup la va entrar a la Casa Gran en el primer ple de l’anterior mandat, i fa només dos anys un consell plenari de la plaça d’Orfila ja la va debatre.

Tal com ha esgrimit Escuredo, la reforma de l’“autopista urbana” és “una necessitat” i ha convidat a efectuar-la tan aviat com sigui possible per “reduir progressivament el transport privat a la ciutat i no traslladar-lo a altres punts”. Per poder complir-lo, des d’ERC han proposat reformar l’avinguda fins al barri de Vallbona, implementar pàrquings dissuasius, crear noves línies de bus exprés i pressionar a l’Estat perquè millori la xarxa de Rodalies i acabi de construir Sant Andreu Comtal.

En la mateixa línia, el president de l’AVV de La Sagrera, Oleguer Méndez, ha reclamat als grups polítics accions “per eliminar la contaminació que suportem milers de veïns”: “El soroll, fums i pols ens van matant amb anys d’antelació”, els ha recordat mentre ha instat a fixar la disminució de la contaminació com a “prioritat”. A més, ha reclamat implementar mesures que es podrien efectuar des de ja, com la reducció de la velocitat per la via.

Pel que fa als grups polítics, la representant de Barcelona pel Canvi, Anna Garcia, ha decidit abstenir-se a la proposició d’ERC. Al seu parer, resulta “una prioritat començar a pacificar la Meridiana”, però el projecte en si mateix no hauria de “demonitzar total i absolutament el vehicle privat”. Sota el seu punt de vista, abans de fer l’obra “s’haurien d’habilitar alternatives pels desplaçaments dels vehicles privats, tant per l’entrada com per la sortida de la ciutat”, i ha assenyalat que “a hores d’ara” aquestes “no existeixen”.

D’altra banda, la consellera de JxCAT, Anna Satorra, ha criticat al Govern les “promeses incomplertes”, ja que la reforma que es va efectuar al final no va arribar fins Fabra i Puig. “Al final només van fer alguna coseta en el tram que ja estava mig fet a les Glòries”, ha esbitzat. En paral·lel, Satorra ha recordat que tots els grups van signar en el mandat passat el compromís de la pacificació de la Meridiana i que per aquesta raó tornaria a votar a favor del projecte d’humanització de la via. A més, ha demanat als socialistes que, ja que governen a la ciutat i a l’Estat, “desencallin la millora del servei de Rodalies i les obres de Sant Andreu Comtal i La Sagrera”.

Però… i el Govern del Districte? S’ha posicionat a favor o s’ha abstingut com han fet Barcelona pel Canvi i Ciutadans? Doncs ni una cosa ni l’altra, perquè tan comuns com socialistes han decidit tombar la proposició d’ERC, esgrimint que al text només s’instava a actuar a l’Ajuntament i s’obviava el paper de la Generalitat. De fet, l’argument que ha fet servir el portaveu de Ciutadans, Marcos Rodríguez, i la consellera Juncosa, ha sigut pràcticament calcat (amb la diferència que el primer l’ha fet servir per abstenir-se i l’altra per deixar en no-res la proposta dels republicans).

El Ple d’octubre / DISTRICTE DE SANT ANDREU

Segons Juncosa, les mesures de l’Ajuntament “han d’anar acompanyades i coordinades amb les mesures que són en gran part competència de la Generalitat“, institució que considera “té més força negociadora davant de l’Estat”. En el mateix sentit, Rodríguez ha apuntat que és la Generalitat qui té “més a aportar, invertir i decidir”, que no pas el consistori. De fet, el mateix portaveu taronja ha recordat a Escuredo que la Meridiana és competència de la Generalitat des del pont de Sarajevo fins a Vallbona i que moltes de les mesures dissuasives que s’han d’executar són de la seva responsabilitat, com ara la finalització de l’L9 de metro, la posada en marxa de nous busos exprés o la construcció dels aparcaments dissuasius a la primera corona.

Tot i aquest intercanvi de retrets pel que fa a les competències, finalment la proposició d’ERC ha sigut tombada per la pinça comuns-socialistes, tot i que l’executiu s’ha compromès a dur a terme la reforma de l’avinguda fins a Fabra i Puig abans que finalitzi el mandat.

Fotografia | Ajuntament de BCN

1 Comentari

  1. Bla, bla, bla…
    A més a més, si acaben fent-ho, s’aturaran a pocs metres del nucli de Sant Andreu de Palomar. És a dir, a uns metres de Sant Martí de Provençals s’acabarà l’obra i de La Rambla fins a la VallBona, apa!, seguim amb l’autopista de merda.
    Típic de la ‘sensibilitat’ barcelonina.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Política

Vés a dalt