El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Metro L9 / TMB

Calvet es compromet a reprendre l’L9 si s’aproven els pressupostos

Economia

El conseller de Territori, Damià Calvet, ha afirmat que el Govern prioritzarà finalitzar el tram central de l’L9 si s’aproven els pressupostos del 2020. Calvet ha assegurat a Catalunya Ràdio que l’esborrany dels comptes ja contempla aquesta infraestructura, la qual permetrà un salt qualitatiu de primer ordre en la mobilitat dels veïns de Sant Andreu Sud (actualment l’L9 nord finalitza a La Sagrera per enllaçar amb les altres dues línies horitzontals: l’L1 i l’L5).

banner-300x600-festa-major
 

El conseller ha insistit que el transport públic és la prioritat del seu departament i que la construcció del tram central de la línia “donarà robustesa” a la xarxa. Cal posar de relleu, però, que el gruix de l’obra serà finançada pel Banc Europeu d’Inversions (BEI). En total, l’organisme europeu prestarà a la Generalitat 740 milions d’euros per acabar l’obra (tot i que els 16 quilòmetres de tram central sumen una inversió de 1.127 milions). El préstec tindrà una carència de set anys i l’administració catalana comptarà amb 30 anys per retornar els diners.

Tal com va publicar La Vanguardia, la primera a posar-se en moviment serà la tuneladora per fer el tram que queda entre la plaça de Lesseps i el passeig de Manuel Girona (Pedralbes). Per l’extrem del Districte de Sant Andreu, com que el túnel fa deu anys que està fet, els operaris començaran a instal·lar les vies i equipaments ferroviaris. En principi els primers combois ja podrien circular per tota la línia cap al 2023 (segons estimacions del Govern), però d’entrada només s’obriran de forma intercalada les estacions de Camp Nou, Sarrià, Lesseps, Guinardó, La Sagrera i Sagrera TAV. Pel 2024 seria el torn de Mandri, Sanllehy i Maragall, i ja de cara al 2025 i 2026 les parades de Campus Nord, Manuel Girona i El Putxet.

El conseller de Territori, Damià Calvet / P-SC

Per què aquestes sis estacions primer? Doncs perquè segons el Govern són les que poden tenir un nombre més elevat d’usuaris, ja que funcionaran com a intercanviadors amb altres línies de metro, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Rodalies. Fins i tot els responsables de l’obra esperen inaugurar les estacions gairebé al mateix temps que l’estació de La Sagrera Alta Velocitat entri en funcionament. Per això, però, cal que els pressupostos tirin endavant, sinó els comptes es tornaran a prorrogar i l’obra haurà d’esperar un any més per començar a executar-se.

Fotografia | TMB

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Economia

Vés a dalt