El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

metro

La PTP demana finalitzar l’estació de La Sagrera abans del 2024

Societat
Obres de La Sagrera / DGM

L’Associació Promoció Pel Transport Públic (PTP) ha presentat l’estudi ‘Objectiu Tren 2024‘ que té com a intenció reduir a gairebé zero les emissions de CO2 del transport públic a Catalunya. Un treball que engloba el conjunt de la xarxa ferroviària que travessa el territori, però en el que presenta com a peces claus algunes de les obres que s’estan duent a terme al Districte de Sant Andreu. Entre aquestes: la necessitat de finalitzar l’intercanviador de Sagrera Alta Velocitat o la finalització de les línies L9 i L10 de metro.

Continua llegint

Atípica Revetlla de Sant Joan sense fogueres ni concerts

Societat

Sense foguera i sense música a la plaça de Can Fabra. La COVID-19 promet deixar per aquest 2020 una atípica Revetlla de Sant Joan. A hores d’ara, les autoritats segueixen insistint que se celebri de forma familiar, en petits grups i a prop de casa per evitar rebrots. Per la seva banda, l’Ajuntament de Barcelona ja ha recomanat evitar les aglomeracions, desplaçaments i complir amb totes les mesures de prevenció, com ara mantenir la distància entre persones d’1,5 metres, fer servir la mascareta i rentar-se les mans sovint amb aigua i sabó.

Continua llegint

TMB publica l’ocupació de metro i autobusos per evitar aglomeracions

Societat
Bus TMB

Arran l’entrada a la Fase 1, TMB ha posat a disposició dels veïns un aplicatiu que mostra indicadors de l’ocupació mitjana estimada per línia, sentit, estació i franja horària per al metro; i per línia, sentit i franja horària per al bus, a partir de les dades recollides els últims dies. Una informació que ja està a l’abast de l’usuari amb l’objectiu de facilitar la planificació del viatge i evitar aglomeracions.

Continua llegint

Activen nous tràmits per perllongar l’L1 fins a l’estació de Badalona

Societat

Anar de Sant Andreu fins a l’estació de Rodalies de Badalona en metro pot deixar de ser utòpic d’aquí a uns anys. La Generalitat de Catalunya ha tret a licitació la redacció de l’estudi del projecte bàsic per perllongar la línia L1 entre el final de línia (Fondo) i la futura estació de Lloreda-Sant Crist per 870.000 euros sense IVA. Una obra que correspondria a la primera fase constructiva d’aquest projecte. En paral·lel, l’organisme català també ha tret a licitació l’estudi d’impacte ambiental per seguir el posterior perllongament de la línia L1 (fase 2) entre les futures estacions de Lloreda-Sant Crist i Badalona Rodalies per un pressupost de 103.500,00 euros sense IVA.

Continua llegint

Les vibracions del metro crispen als veïns de la plaça de la Pomera

Societat

L’arribada de la Línia 1 de metro a la plaça d’Orfila i a Torras i Bages l’any 1968 va suposar tota una fita en la millora de la mobilitat dels andreuencs, que veien com dècades després de la posada en marxa del metropolità a la ciutat, aquest arribava al cor polític i religiós del territori. Una arribada, però, que no va estalviar episodis dramàtics i que encara fa la guitza als veïns.

Continua llegint

La Generalitat se’n desdiu de portar l’L1 a l’estació de Badalona

Societat

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha formalitzat l’encàrrec del projecte bàsic d’ampliació de la línia L1 del metro. El nou tram ha de connectar la parada de Fondo (actualment final de línia) amb les futures estacions de Montigalà i Sant Crist, encara pendents de construir. La redacció del projecte està pressupostada en 1,1 milions d’euros.

Continua llegint

Calvet es compromet a reprendre l’L9 si s’aproven els pressupostos

Economia
Metro L9 / TMB

El conseller de Territori, Damià Calvet, ha afirmat que el Govern prioritzarà finalitzar el tram central de l’L9 si s’aproven els pressupostos del 2020. Calvet ha assegurat a Catalunya Ràdio que l’esborrany dels comptes ja contempla aquesta infraestructura, la qual permetrà un salt qualitatiu de primer ordre en la mobilitat dels veïns de Sant Andreu Sud (actualment l’L9 nord finalitza a La Sagrera per enllaçar amb les altres dues línies horitzontals: l’L1 i l’L5).

Continua llegint

La Línia 1 es renovarà sencera entre Clot i Santa Eulàlia

Societat
Un metro aturat a l'estació de La Sagrera / DGM

Obres a la vista. Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona ja ha tret a concurs públic la redacció del projecte que ha de guiar la renovació integral de la Línia 1 de metro, entre les estacions del Clot i Santa Eulàlia. Una renovació que, presumiblement, es durà tot just un any després de la renovació del tram entre Navas i Fondo del darrer estiu. En aquest cas, es podrien veure implicades una dotzena d’estacions (el tram central de la vermella).

Continua llegint

La Línia 1 de metro torna a funcionar amb normalitat

Societat

El tram Clot – Fondo de la Línia 1 de metro torna a funcionar amb normalitat aquest dissabte, després de les obres de renovació d’infraestructura des del passat 29 de juny. L’actuació ha sigut la més important mai realitzada a la xarxa de metro de Barcelona i s’ha dut a terme per posar al dia un tram que acumulava 65 anys d’antiguitat.

Continua llegint

Els busos llançadora faran tot el recorregut de Fondo a Clot

Societat

Millores en el transport públic. A partir del dijous 25 de juliol, la llançadora de bus farà tot el recorregut entre Fondo i el Clot i ja no caldrà fer transbordaments. Alhora, un segon servei continuarà reforçant l’eix de Clot fins a Fabra i Puig per absorbir l’alta demanda d’aquest tram. Tot i unificar les dues rutes existents fins ara, TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se (en especial la línia 9 Nord de metro), ja que el bus llançadora continuarà sent incapaç d’absorbir el 100% de la demanda que tenia l’L1.

Continua llegint

Vés a dalt