El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

metro - pàgina 3

La Línia 1 de metro torna a funcionar amb normalitat

Societat

El tram Clot – Fondo de la Línia 1 de metro torna a funcionar amb normalitat aquest dissabte, després de les obres de renovació d’infraestructura des del passat 29 de juny. L’actuació ha sigut la més important mai realitzada a la xarxa de metro de Barcelona i s’ha dut a terme per posar al dia un tram que acumulava 65 anys d’antiguitat.

Continua llegint

Els busos llançadora faran tot el recorregut de Fondo a Clot

Societat

Millores en el transport públic. A partir del dijous 25 de juliol, la llançadora de bus farà tot el recorregut entre Fondo i el Clot i ja no caldrà fer transbordaments. Alhora, un segon servei continuarà reforçant l’eix de Clot fins a Fabra i Puig per absorbir l’alta demanda d’aquest tram. Tot i unificar les dues rutes existents fins ara, TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se (en especial la línia 9 Nord de metro), ja que el bus llançadora continuarà sent incapaç d’absorbir el 100% de la demanda que tenia l’L1.

Continua llegint

Primers 400 metres de via substituïts a les obres del metro

Societat

Obres en marxa. Segons fonts de TMB, les tasques per renovar la infraestructura de l’L1 de metro entre Clot i Fondo avancen a “bon ritme”. Per ara ja s’han substituït 400 metres de via en el tram que va de Clot a Baró de Viver en el que es tracta de l’obra de manteniment “més important” a la xarxa, segons la tècnica de projectes de via del metro de Barcelona, María José Fons. De fet, els trams que s’estan renovant tenen entre 65 i 51 anys d’antiguitat.

Continua llegint

La FAVB qüestiona les obres del metro i les rutes alternatives

Societat

La Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), ha emès aquest divendres un comunicat en que critica el plantejament de les obres de rehabilitació de la Línia 1 del metro entre el Clot i Fondo. Si bé no posen en qüestió la necessitat de la reforma, consideren que “no són acceptables” les alternatives que ofereix TMB. “És del tot evident que el gran trasbals que suposa per als usuaris supera en molt les molèsties raonables”, exposen.

Continua llegint

ENQUESTA | Hi ha suficients alternatives al tall del metro?

Societat

Des d’aquest passat cap de setmana el servei de metro de l’L1 entre Clot i Fondo ha quedat interromput per les obres de reforma integral que s’estan duent a les instal·lacions. Una afectació que s’ha buscat pal·liar amb dues rutes de bus llançadora i que des de TMB ja s’admet com a insuficient, pel que conviden a buscar rutes alternatives fins que finalitzin les obres, però…

Continua llegint

El tall de l’L1 de metro provoca maldecaps entre els usuaris

Societat

Dilluns, primer dia laborable i primera prova de foc al transport públic. Després del tall de l’L1 de metro entre Fondo i Clot, els usuaris habituals de metro han hagut de buscar alternatives per arribar a les seves destinacions. Mentre que el servei de llançadora en doble ruta no ha fet el pes a ningú i molts no sabien ben bé com arribar a la feina, des de TMB s’ha insistit en la necessitat de buscar altres rutes. Segons asseguren des de l’empresa, resulta “impossible” que els autobusos extraordinaris absorbeixen tots els viatgers del metro.

Continua llegint

El bus llançadora per les obres de l’L1 farà un recorregut incomplet

Societat

Després d’avançar que la Línia 1 de metro quedarà fora de servei entre Clot i Fondo per obres des del 29 de juny fins al 30 d’agost, L’Exprés de Sant Andreu ha tingut accés en exclusiva a documents de TMB on es detalla com se substituirà el servei de suburbà per un en superfície. D’entrada, cal destacar que els autobusos llançadora no supliran el recorregut sencer que fa la línia.

Continua llegint

La L1 de metro tancarà entre Clot i Fondo per obres

Societat
Un metro aturat a l'estació de La Sagrera / DGM

Tal com ha pogut saber aquest mitjà de comunicació, el període que quedarà sense servei el tram entre Clot i Fondo de la L1 de metro per dur a terme obres de millora anirà des del 29 de juny fins al 30 d’agost; mesos d’estiu en els quals la línia registra una menor afluència de passatge. Pel que fa a la possible substitució del suburbà per un servei extraordinari d’autobusos, l’empresa pública encara no s’ha pronunciat oficialment.

Continua llegint

Adjudicada l’obra que deixarà sense servei un tram del metro

Societat
Metro Sant Andreu DGM

Ferrocarril Metropolità de Barcelona S.A. ja ha adjudicat les obres que tenen com a objectiu renovar la infraestructura de l’L1 del metro en el tram que va des de l’estació de Navas fins a Fondo. Tal com ha fet públic la companyia i ha recollit L’Exprés de Sant Andreu, les tasques les durà a terme la UTE Comsa Sau – Vias y Construcciones SA, per 10,1 milions d’euros (sense IVA). Al concurs públic només es va presentar una segona empresa, descartada després de presentar una oferta d’execució més cara.

Continua llegint

TMB comprarà 24 trens per l’L1

Economia

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha anunciat la intenció de comprar 42 nous trens per la xarxa de metro, dels quals 24 es destinaran a l’L1 (on les vies són d’ample ibèric) i 18 per l’L3 (d’ample estàndard). Amb aquesta adquisició, la companyia pública jubilarà els combois que porten circulant més anys circulant pel suburbà i als que se’ls ha trobat amiant.

Continua llegint

Vés a dalt