El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Primeres imatges virtuals de com serà l’estació de La Sagrera

Societat

Vent en popa i a tota vela. Després d’anys de maquinària aturada, les obres de La Sagrera han reprès l’activitat sense aturador. Una dinàmica que ha pres volada després que la corporació Barcelona Sagrera Alta Velocitat hagi adjudicat la redacció del projecte d’arquitectura de l’interior de l’estació, el qual des del passat mes de març ja treballa per l’edifici i els seus accessos. Si bé l’adjudicació es va haver de suspendre cautelarment per la presentació d’un recurs davant el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals, el tribunal ja ha dictaminat i ha mantingut l’encàrrec a l’UTE formada per Ayesa Enginyeria i Arquitectura, SA, b720 Arquitectura, SLP i Pegi Engineering, SL.

 

Ara l’equip guanyador haurà de definir com serà l’arquitectura de la futura estació, així com la seva integració urbana. En paral·lel, també s’encarregarà de dissenyar els espais públics adjacents i la coberta de l’edifici, la qual tindrà la continuació del parc sobre la seva superfície. La redacció dels projectes de l’arquitectura, les instal·lacions i la urbanització de l’estació de la Sagrera s’ha contractat per un import de 3,7 milions d’euros (IVA no inclòs) i per un termini d’execució de 24 mesos.

Les obres de l’edifici es duran a terme un cop finalitzin les actuals operacions per aixecar l’estructura. Per aquesta raó, el contracte que s’ha adjudicat servirà per definir (que no executar ni construir) l’arquitectura i les instal·lacions de l’estació ferroviària, la reconstrucció de la ronda i el parc de Sant Martí, el disseny de la futura estació d’autobusos, els accessos viaris subterranis i urbanització de la part de parc sobre la coberta de l’estació. De fet, totes aquestes obres encara estan pendents de licitar-se.

Com es pot observar a les imatges, el projecte ja establirà quin ha de ser el disseny de les façanes, els paviments interiors, les instal·lacions, les escales mecàniques, els ascensors, els espais per a la venda de bitllets, els despatxos, les sales d’espera, els aparcaments, així com la urbanització de la coberta i la de l’entorn a l’estació. És a dir, tot l’imprescindible per a la posada en servei de l’estació.

Fotografia | Barcelona Sagrera Alta Velocitat

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt