Els Mossos d’Esquadra han detingut un home de 29 anys com a presumpte autor de dos robatoris amb força en domicilis de persones grans al districte de Sant Andreu. L’arrest, efectuat aquest 7 de juny per agents de la Unitat de Seguretat Ciutadana del Prat de Llobregat i de la Unitat d’Investigació de Sant Andreu, posa fi a una investigació iniciada arran de dos assalts comesos durant el mes de maig.
Segons ha informat la policia catalana, el detingut actuava de matinada i accedia als habitatges escalant façanes o forçant finestres. Un cop a l’interior, sorprenia les víctimes mentre dormien i les intimidava per obtenir diners i objectes de valor. Les víctimes eren dues dones d’edat avançada que vivien soles, algunes amb problemes de mobilitat, una circumstància que l’autor aprofitava per facilitar els robatoris. Un dels aspectes que més ha cridat l’atenció dels investigadors és que l’home utilitzava el traductor del seu telèfon mòbil per comunicar-se amb les víctimes i exigir-los diners i joies.
El primer robatori es va produir el 10 de maig al domicili d’una dona de 84 anys. Després de forçar l’accés a l’habitatge mitjançant la tècnica de l’escalament, l’assaltant va aconseguir endur-se 1.900 euros en efectiu i diverses joies. Per evitar deixar rastres, va arribar a utilitzar un drap de cuina mentre manipulava objectes dins del domicili.
Nou dies més tard, el 19 de maig, es va registrar un segon assalt amb característiques molt similars. En aquesta ocasió, la víctima va ser una dona de 72 anys. L’autor va arrencar la reixa d’una finestra per entrar a l’habitatge i, un cop a dins, va tornar a recórrer al traductor del telèfon per comunicar-se amb ella. Segons la investigació, fins i tot li va demanar una motxilla per guardar els objectes sostrets. Finalment, va fugir amb 280 euros en efectiu i diverses joies.
La identificació del sospitós va ser possible gràcies a les gestions d’investigació i als reconeixements fotogràfics efectuats per les víctimes, que el van identificar sense cap dubte. Els Mossos han destacat que l’arrestat ja era conegut pels serveis policials. De fet, havia estat detingut anteriorment per fets similars i acumulava diversos antecedents aquest mateix any per robatoris amb força comesos a Badalona i als districtes barcelonins de Sant Martí i Sants-Montjuïc. L’home va passar a disposició judicial el passat 8 de juny, mentre la investigació continua oberta per determinar si podria estar relacionat amb altres robatoris similars.
Fotografia | Mossos d’Esquadra

