El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

sagrera

Primeres imatges virtuals de com serà l’estació de La Sagrera

Societat

Vent en popa i a tota vela. Després d’anys de maquinària aturada, les obres de La Sagrera han reprès l’activitat sense aturador. Una dinàmica que ha pres volada després que la corporació Barcelona Sagrera Alta Velocitat hagi adjudicat la redacció del projecte d’arquitectura de l’interior de l’estació, el qual des del passat mes de març ja treballa per l’edifici i els seus accessos. Si bé l’adjudicació es va haver de suspendre cautelarment per la presentació d’un recurs davant el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals, el tribunal ja ha dictaminat i ha mantingut l’encàrrec a l’UTE formada per Ayesa Enginyeria i Arquitectura, SA, b720 Arquitectura, SLP i Pegi Engineering, SL.

Continua llegint

Un nou carril bici apaivagarà el trànsit del sector de Pare Manyanet

Societat

Després de mobilitzar-se contra el volum de trànsit que circula al voltant de l’Escola Turó Blau, les famílies dels alumnes han aconseguit saber que l’Ajuntament de Barcelona ja treballa en un projecte per apaivagar la circulació a la zona. Segons ha pogut confirmar L’Exprés de Sant Andreu, el consistori i la societat ferroviària Barcelona – La Sagrera Alta Velocitat (BSAV) substituiran part de l’espai públic del carrer de Pare Manyanet que es destina als cotxes per convertir-lo en un nou carril bici.

Continua llegint

El Parc del Camí Comtal posa la primera marxa

Societat

Barcelona Sagrera Alta Velocidad SA (BSAV) ha adjudicat aquest mes d’abril la redacció del projecte de cobertura de les vies que falten per cobrir al pas per Sant Andreu de Palomar. La licitació se l’ha emportat l’empresa especialitzada en serveis d’enginyeria civil i arquitectura, Tec-Cuatro SA, per 583.000 euros (sense IVA), societat que ara disposa de 12 mesos per dibuixar els plànols que hauran de seguir els operaris que després executin les obres.

Continua llegint

La tuneladora de l’L9/L10 de metro es tornarà a engegar l’any 2021

Societat

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha anunciat el Nou Pla Econòmic Financer (PEF) de l’Ifercat de l’L9/L10 de metro que permetrà tenir-la enllestida, a tot estirar, l’any 2029. Una estratègia financera que suposarà per l’any 2021 la posada en marxa de les tuneladores que es van aturar per manca de pressupost i que, a mesura que avancin, permetran l’obertura de les noves estacions que hi haurà a partir de La Sagrera, com ara Maragall (2026).

Continua llegint

L’estació de la Sagrera fixa el 2025 com l’any de la inauguració

Societat

Nova data al calendari. L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha avançat durant una visita a les obres la futura estació de la Sagrera que la nova previsió de tenir-la enllestida se situa cap al 2025. Un horitzó, però, que no ha sigut confirmat ni pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ni pel ministre José Luís Ábalos. Tot i això, Colau ha reiterat que, per part de l’Ajuntament, totes les intervencions de competència municipal ja estan planificades per executar-se tan bon punt l’estat de les obres ho permetin.

Continua llegint

Santi Serra: “Lucía Martín encara viu de la feina que va fer Laia Ortíz”

Andreuencs

Si algú hauria d’escollir a cinc andreuencs que palpin i treballin diàriament la realitat i els problemes del veïnat, un d’ells seria Santi Serra. President de l’Associació de Veïns i Veïnes de Sant Andreu de Palomar, el veterà líder veïnal repassa a L’Exprés de Sant Andreu tota l’actualitat i les mancances històriques del nucli urbà. Segons avança, la COVID-19 no ha de fer oblidar al Govern de la regidora Lucía Martín les “qüestions urgentíssimes” que el nucli urbà necessita resoldre d’una vegada per totes.

Continua llegint

La PTP demana finalitzar l’estació de La Sagrera abans del 2024

Societat
Obres de La Sagrera / DGM

L’Associació Promoció Pel Transport Públic (PTP) ha presentat l’estudi ‘Objectiu Tren 2024‘ que té com a intenció reduir a gairebé zero les emissions de CO2 del transport públic a Catalunya. Un treball que engloba el conjunt de la xarxa ferroviària que travessa el territori, però en el que presenta com a peces claus algunes de les obres que s’estan duent a terme al Districte de Sant Andreu. Entre aquestes: la necessitat de finalitzar l’intercanviador de Sagrera Alta Velocitat o la finalització de les línies L9 i L10 de metro.

Continua llegint

Sense data per la nova estació de Sant Andreu Comtal

Societat

Mentre que per una banda les obre de la Sagrera han posat la sisena marxa (500 operaris treballen per aixecar el complex), Adif ja ha trencat les relacions contractuals amb les empreses que havien de fer Sant Andreu Comtal. Una rescissió de contracte que ha trigat un any i mig en passar de les paraules als fets, però que tampoc suposarà ni de bon tros la posada en marxa de les obres.

Continua llegint

Una dècada d’obres per aixecar el 40% de l’estació de la Sagrera

Societat

Deu anys després que entrés la primera excavadora a la platja de vies de la Sagrera, l’obra de la futura estació intermodal d’ata velocitat ja ha assolit el 40%. Així ho ha anunciat l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens que ha assegurat que en els proper tres anys es duran a terme els treballs per acabar els accessos ferroviaris i fixar les vies i les andanes. Actualment hi treballen 500 operaris cada dia, una xifra insòlita.

Continua llegint

Jutge i Fiscalia no veuen corrupció a les obres de l’AVE

Economia

El desviament de 80 milions d’euros per les obres de la futura estació de La Sagrera no és delicte. Així ho ha determinat la jutge que ha investigat el cas, Maria del Carmen Suárez, avalada per la Fiscal Marta Marquina, qui també demanava arxivar-lo. Segons es desprèn de les diligències processals, els excessos pressupostaris s’haurien degut a desajustos econòmics relacionats amb les presses per acabar l’obra. Al final, però, la investigació va acabar aturant el projecte durant quatre anys.

Continua llegint

Vés a dalt