El diari independent de Sant Andreu de Palomar

La nova estació no prestarà servei a viatgers fins a finals del 2022

Societat

Encara que serà aquest any quan finalitzin les obres de la nova estació de Sant Andreu Comtal, Adif no preveu que els veïns puguin fer servir la nova infraestructura fins a finals del 2022. La raó: abans caldrà executar el trasllat de les vies de l’R2 per l’interior de la nova estació de la Sagrera Alta Velocitat. És a dir, fins que els trens no puguin passar per dins de la gran terminal, com ja fa l’R1 des de fa mig any, que la nova estació de Sant Andreu no podrà entrar en funcionament.

 

El fet que la futura infraestructura estigui sota la llosa de les vies i futur eix verd no suposarà que resti a les fosques. Tot al contrari. Segons han explicat els responsables de l’obra, les andanes comptaran amb llum natural gràcies a cinc grans lluernes que permetran una millor il·luminació, ventilació natural i la reducció de consum elèctric. En paral·lel, destacar que l’obra suposa una inversió de 6,3 M€ per part d’Adif i que l’estació comptarà amb dues andanes de 200 metres de llargària per donar servei a quatre vies (la disposició serà la mateixa que té Sant Andreu Arenal).

En canvi, on la sostenibilitat sí que perdrà terreny serà a l’espai que ocupen les actuals vies: aquestes seran desmantellades i el traçat passarà a convertir-se en un vial soterrat per a vehicles privats i busos interurbans, el qual anirà des del Nus de la Trinitat fins a l’estació de la Sagrera Alta Velocitat. Respecte a l’edifici de l’antiga estació de Sant Andreu Comtal, la qual és la més antiga encara en funcionament de tot l’Estat (1864), està previst que se cedeixi a l’Ajuntament, el qual encara no ha definit l’ús que li vol donar en el futur.

Fotografia | Recreació virtual de la nova estació de Sant Andreu Comtal // ADIF

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt