El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Sant Andreu Comtal, sense servei després de 168 anys d’activitat

Societat

Després que a les 00.17 hores de la passada nit de divendres a dissabte sortís el darrer tren de Sant Andreu Comtal direcció Granollers Centre, l’estació en activitat més antiga de tot l’Estat ha quedat sense servei de forma definitiva. Una inactivitat que es perllongarà fins que Adif i Ajuntament de Barcelona acordin com fer el traspàs de l’immoble per tal que el consistori el doti d’un nou ús. Per ara, tant la colla gegantera com l’AVV de Sant Andreu de Palomar, entre d’altres, s’han mostrat interessats per un edifici de 168 anys d’història que sempre ha evocat multitud de vivències.

Banner Ajuntament 300x250
 

L’estació, actualment sense servei fins que el diumenge 11 de desembre s’inauguri la nova terminal de Sant Andreu, va esdevenir al llarg de la seva història un veritable punt neuràlgic. No només es va convertir en punt de partida i d’arribada de milers de viatgers entre el batibull d’andanes, maquinistes, mecànics i vies, sinó que també es va convertir en una gran generadora de llocs de feina. La raó: la seva ubicació clau va servir per nodrir un gran teixit industrial al seu voltant, com La Maquinista Terrestre i Marítima, Talgo o la Casa Elizalde (posteriorment, Mercedes).

Amb el comiat dels darrers viatgers, l’immoble d’estil anglès que es va construir als antics horts del rector de la parròquia de la mà de la Companyia del Camí de Ferro de Barcelona a Granollers, ara quedarà en el record de tots els andreuencs. De fet, l’adjectiu Comtal, afegit en temps del franquisme per diferenciar-la de Sant Andreu Arenal, també desapareixerà de la nova estació. Una pèrdua del topònim que evocava al Rec Comtal, però, que una comissió de veïns ja ha pensat com substituir-lo: mitjançant el terme ‘de Palomar‘.

Per últim, cal assenyalar que, fins a l’entrada en servei del nou edifici, els usuaris de l’R2 Nord i l’R11 hauran de transbordar en autobús o fer el trajecte a peu entre Montcada i Reixac (R2 / R11) i Montcada i Reixac – Manresa (R3, R4, R7 i R12).

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt