El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

urbanisme - pàgina 6

Foment reprendrà les obres de La Sagrera abans de l’estiu

Política
obras sagrera sant andreu / DGM

El Ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha anunciat aquest dijous la injecció de 10,5 milions d’euros per reprendre les obres de l’estació de La Sagrera. Concretament, les obres que començaran abans de l’estiu corresponen al col·lector de Prim, estructura bàsica en els accessos ferroviaris a la futura estació. En canvi, per la construcció de la llosa de l’estació, base de l’edifici, les màquines hauran d’esperar fins al tercer trimestre d’aquest any per començar a treballar.

Continua llegint

CiU, ERC i la CUP desconfien de les promeses a La Sagrera

Política
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, és rebut per l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau / AJUNTAMENT DE BARCELONA

“Decebedor”; “cap credibilitat”; “no ha servit per res”. El grup municipal Demòcrata (abans CiU), ERC i la CUP – Capgirem Barcelona s’han mostrat molt crítics i desconfiats davant l’anunci del ministre de Foment, Íñigo de la Serna. El ministre s’ha compromès a reprendre abans de l’estiu les obres del col·lector Prim a La Sagrera, en una trobada amb l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. Ara bé, totes dues figures polítiques han admès que l’estació de Sant Andreu continuarà bloquejada judicialment de manera indefinida.

Continua llegint

La reforma de la Meridiana genera desconfiança en mobilitat

Societat
2-avinguda-avenida-meridiana-desde-la-mediana-infinito-editada-david-garcia-mateu

Objectiu de la reforma de la Meridiana: reduir l’entrada de cotxes a la ciutat i humanitzar la via. Com? Pel darrer punt l’Ajuntament ja ha elaborat tota una sèrie d’imatges i renders sobre com quedarà l’avinguda. En canvi, sobre els efectes que provocarà la reducció de carrils no existeix cap alternativa que s’hagi fet pública. “No es pot presentar primer un dibuix i després un pla de mobilitat”, critica el president de l’associació Promoció pel Transport Públic (PTP), Ricard Riol.

Continua llegint

El nou Mercat de Sant Andreu tindrà les parets de vidre

Societat
Recreació virtual del nou Mercat de Sant Andreu / AJUNTAMENT DE BARCELONA

Completament transparent. El nou Mercat de Sant Andreu serà com una peixera gegant, en la que l’ambient comercial combinarà la tradicionalitat amb la modernitat arquitectònica. Tal com ha apuntat el cap de projectes de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), Pere Sirvent, els eixos del nou edifici seran “la transparència i la llum”. “L’obrirem per vendre cap a fora, no cap a dins”, ha assenyalat.

Continua llegint

La carpa del Mercat provisional, amb tot luxe de detalls

Societat
Carpa provisional del Mercat de Sant Andreu / AJUNTAMENT DE BARCELONA

Mentre durin les obres del nou Mercat de Sant Andreu, els paradistes es traslladaran a la carpa provisional. Tal com va avançar L’Exprés de Sant Andreu, aquesta s’instal·larà al carrer de Sant Adrià (davant de la Fabra i Coats) i comportarà una inversió de 2,7 milions d’euros públics. Ara bé, la instal·lació comptarà amb tots els serveis i equipaments que es poden trobar a qualsevol mercat d’obra.

Continua llegint

La nul·la inversió de Rajoy a La Sagrera “ni sorprèn ni fa enfadar”

Política
Les obres del Parc Lineal al seu pas per Sant Andreu / DGM

“M’hauria sorprès si hauria portat diners”, ha declarat a aquest mitjà de comunicació el vocal de l’AVV de Sant Andreu de Palomar, Pau Maduell, després d’assabentar-se que la visita del president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, no ha deixat ni un euro per desencallar el projecte de La Sagrera. Segons el representant veïnal: “És una decepció que ja ve molt en fred i ni sorprèn ni fa enfadar, perquè ja fa massa anys que estem així”.

Continua llegint

El PP vincula el retard de Sant Andreu Comtal a la corrupció

Política
Obres Parc Lineal La Sagrera Sant Andreu Comtal DGM

Sant Andreu Comtal és el maldecap de centenars de viatgers que cada dia utilitzen la infraestructura. Un via crucis en forma de graons de formigó que no veurà la llum fins que Adif no liciti les obres per acabar l’estació soterrada. De fet, la nova estació està construïda en un 80% des de fa anys, però la partida econòmica que hi ha preparada en el pressupost mai s’ha acabat de consignar.

Continua llegint

Ciutadans considera “secundari” l’estat de Sant Andreu Comtal

Política
A Sant Andreu Comtal no poden accedir les persones amb mobilitat reduïda / DGM

La líder municipal de Ciutadans (C’s) a Barcelona, Carina Mejías, ha qualificat de “secundària” [“pormenor”, en castellà] la situació de l’estació de Sant Andreu Comtal, en declaracions a Metrópoli Abierta. La responsable política assegura saber “que existeix una reivindicació veïnal per millorar la infraestructura, però crec -explica- que s’ha d’emmarcar en el que és el conjunt de la millora de les Rodalies de la ciutat de Barcelona“.

Continua llegint

Els veïns del ‘forat de la vergonya’ insten a urbanitzar el Parc Lineal

Societat
Projecte del Parc Lineal guanyador l'any 2011, en el que es fa referència a com s'ha d'enjardinar la llosa en el tram de Sant Andreu com a porta d'entrada al Camí Comtal / BSAV

Brutícia, plagues d’animals i material de construcció semiabandonat. Després de dècades amb les obres de l’Estació de La Sagrera i del Parc Lineal aturades, l’Associació de Veïns de Sant Andreu Sud (AV) reclama solucions immediates a les administracions. “Tothom ens dóna la raó, però com sembla que no és competència de ningú, aquí no es fa res“, denuncia la portaveu de l’entitat, Cristina Galan.

Continua llegint

El desencallament de l’Escola La Maquinista “satisfà” a l’AMPA

Societat
Actual edifici prefabricat de l'Escola La Maquinista / DGM

Celebració (amb moderació). El desencallament de la construcció de l’Escola La Maquinista anunciat per l’Ajuntament de Barcelona “satisfà” a les famílies i a la comunitat educativa, tal com ha declarat la presidenta de l’AMPA, Berta Novella, a aquest mitjà de comunicació: “Tenim confiança en el que ens han dit; ara esperem que ho compleixin”, ha asseverat.

Continua llegint

Vés a dalt