El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Els comuns volen acabar tota la Meridiana al llarg del següent mandat

Societat

La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha confirmat que les obres de la reforma de l’avinguda Meridiana es perllongaran fins a la rambla de Fabra i Puig sense possibilitat de fer marxa enrere. Una pacificació que seguirà el nou disseny que ja s’ha implementat des del Clot fins al carrer de Josep Estivill (les obres que ara mateix estan en marxa finalitzaran al maig), i que suposarà que “la Meridiana deixi de ser una autopista“.

Banner Ajuntament 300x250
 

Segons ha avançat Sanz, les obres entre Josep Estivill i Felip II no començaran fins a la propera tardor i, pel que fa al tram Felip II – Fabra i Puig, caldrà esperar fins al període 2023 – 2024. Per què l’Ajuntament no ha pogut acomplir el compromís inicial de finalitzar les obres dins del present mandat? La raó la trobem en l’esclat de la pandèmia, la qual va aturar les obres durant setmanes. Tot i això, la tinenta d’alcalde ha assegurat que el ritme dels treballs ja no s’aturarà més, perquè “la Meridiana és un compromís inequívoc del Govern”. Tal com ha expressat, la reforma suposarà pel veïnat de la via comptar amb “un espai més humanitzat, més amable i més verd”.

Pel que fa al tram que va de la rambla de Fabra i Puig fins al pont de Sarajevo (Trinitat Vella), Sanz ha admès que es tracta del més difícil de resoldre, però confia que abans d’arribar a les eleccions vinents ja es compti amb una solució tècnica. Una resposta que haurà de satisfer els tres hàndicaps d’aquest traçat: l’alçada de la cota, el calaix de les vies de Rodalies i les futures connexions “amables” entre Sant Andreu i els barris de Porta i la Prosperitat. En aquest cas, la intenció de la regidora de Barcelona en Comú és executar les obres en el proper mandat.

Pel que fa a la configuració que s’està implementant, aquesta consisteix a eliminar un carril de circulació, de manera que pels vehicles privats quedaran dos i el tercer serà carril-bus/taxi. Al mig hi haurà una mitjana central de 9,50 metres d’amplada, amb el carril bici segregat de doble sentit, de 4,30 metres. Per últim, als laterals hi haurà un parterre de 2,60 metres amb una filera d’arbres grans i enllumenat. D’aquesta manera, el carril bici que hi ha ara a les voreres quedarà suprimit per incorporar grans parterres al voltant dels plàtans existents.

Fotografia | Recreació virtual del tram de Felip II / AJUNTAMENT DE BCN

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt