El diari independent de Sant Andreu de Palomar

La regidora de Sant Andreu, Carmen Andrés / DISTRICTE DE SANT ANDREU

L’Ajuntament rebutja comprar les cadires de 750€ a meitat de preu

Economia

Tal com va fer públic L’Exprés de Sant Andreu, el passat més d’agost l’Ajuntament de Sant Andreu va anunciar la seva intenció de comprar 58 cadires per les dependències de la Guàrdia Urbana i del Districte. Una adquisició en la qual pretenia gastar fins a 28.000 euros (amb IVA), ja que algunes d’aquestes cadires estaven valorades en 758,85 euros pel mateix consistori (més del que cobra algú amb el Salari Mínim Interprofessional).

 

Ara, un cop les empreses han presentat les seves ofertes al concurs públic i s’han obert els sobres, s’ha pogut saber que l’Ajuntament va rebutjar dues de les tres ofertes presentades. Tal com apareix a la documentació, El Corte Inglés i F. Vidal S.A. van presentar unes ofertes que reduïen en més de la meitat la despesa pública en cadires. Mentre que la reconeguda casa de grans magatzems van oferir el mobiliari d’oficina a l’Ajuntament per 13.469,68 euros, F. Vidal S.A. va presentar una oferta que reduïa en casi 15.000 euros els diners que s’havien d’invertir de l’erari públic.

Si més no, els quatre membres de la mesa de contractació que van obrir els sobres amb les ofertes van decidir rebutjar les dues ofertes més econòmiques. Tal com recull l’acta, perquè “les ofertes no s’ajusten a l’objecte del contracte”. A diferència de la totalitat de concursos públics que es duen a terme, en aquest cas no s’ha fet públic el contingut de les ofertes ni com els membres del jurat han valorat, punt per punt, les ofertes presentades.

De fet, l’Ajuntament tampoc ha publicat al portal de Contractació Pública de la Generalitat de Catalunya a qui s’ha adjudicat el contracte. Tot fa pensar que l’encàrrec se l’ha emportat (o se l’emportarà) l’empresa PMC Group 1985 S.A., la qual va presentar una oferta de 26.297,78 euros (IVA inclòs). Si més no, l’Ajuntament no ha fet pública l’adjudicació del contracte (o la nul·litat del concurs), incomplint d’aquesta manera les clàusules administratives del seu propi concurs.

Entre aquests incompliments s’ha de destacar el punt 1 de la clàusula 14, el qual assenyala que l’adjudicació ha de ser publicada al perfil de l’Ajuntament de Barcelona del portal de Contractació Pública. Els sobres amb les ofertes es van obrir el 20 de setembre. A 20 d’octubre encara no s’ha publicat l’adjudicació ni la seva formalització al portal virtual.

Si bé l’administració pública no detalla el motiu pel qual va decidir “excloure” a les dues empreses que havien presentat les ofertes més baixes (només assenyala que “les ofertes no s’ajusten a l’objecte del contracte”), està bé recordar quin tipus de cadires volia comprar l’Ajuntament pels funcionaris de la Guàrdia Urbana i de les oficines del Departament d’Obres i Manteniment de la Direcció de Llicències i Espai Públic del Districte.

De les 58 cadires que esmentava el concurs públic, 16 eren del model GOAL ESD 152 GM. Cada unitat d’aquestes estava valorada en 758,85 euros, per tant estava previst gastar més de 12.100 euros només en aquest model. Després, de les mateixes cadires però sense braços l’Ajuntament en volia comprar 10, valorades en 636,25 euros cadascuna. A més, a la cistella de la compra calia sumar unes altres 21 cadires que costaven 152,24 euros la unitat i unes altres 11 que tenen un preu de 124,51 euros.

Tal com assenyalava el plec de les clàusules, es tracta de reposar les cadires que, “per l’ús intensiu que se’n fa a diari, estan sotmeses a un desgast continu”. A més, segons justificava el primer document, “la normativa de riscos laborals obliga al compliment d’unes condicions d’ergonomia i de mesures preventives associades a patologies per riscos laborals als llocs de treball que contemplen escassíssims models de cadira per a oficines“.

El plec també apunta al fet que el preu de les cadires “s’ha calculat d’acord amb el preu estimat segons ofertes de mercat de cada model de cadira detallat”. Segons precisa el Departament de Recursos Interns, 27 cadires seran destinades als espais de treball de la Guàrdia Urbana i unes altres 31 cadires a les oficines del Departament d’Obres i Manteniment de la Direcció de Llicències i Espai Públic del Districte de Sant Andreu.

Fotografia | La regidora de Sant Andreu, Carmen Andrés / DISTRICTE DE SANT ANDREU

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Economia

Vés a dalt