El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Carrer Gran de Sant Andreu / DGM

3 de maig, el ‘Dia D’ del carrer Gran de Sant Andreu

Societat

Després d’anys de dubtes, incerteses i amb 24 hores de retard afegides, finalment aquest 3 de maig de 2018 s’iniciaran les obres per pacificar el carrer Gran de Sant Andreu. De fet, aquest dimecres ha sigut el darrer dia de ‘normalitat’ a l’artèria principal del nucli urbà, ja que a partir de dijous es posarà en marxa tota la maquinària pesada i començarà la nova etapa de restriccions al trànsit.

 

Cal destacar que si bé dijous es preveu més aviat tranquil·la pel que fa a les tasques inicials dels operaris, aquest fet no eximeix que la jornada passi a ser considerada com el ‘Dia D’ del carrer Gran, el qual quedarà recollit en els llibres d’història local. Al cap i a la fi, la imatge que tenen avui dia tots els veïns i veïnes de la serpentejant via passarà a ser paper de fotografia d’aquí a uns mesos, com ho poden ser en l’actualitat les imatges on s’aprecia el troleibús circulant pel carrer Gran.

Ara bé, els cotxes desapareixeran els propers dies? No del tot, i encara menys en un futur. Cal tenir en compte que finalment entitats i Ajuntament no han apostat per una conversió en zona de vianants total, sinó per una pacificació del trànsit rodat amb plataforma única. Dit d’una altra manera: els veïns i veïnes que tinguin pàrquing podran continuar accedint als seus aparcaments, mentre que la càrrega i descàrrega de productes a les botigues continuarà a l’ordre del dia.

En canvi, el que sí que passaran a ser història són els vehicles que fins ara feien servir el carrer Gran per creuar Sant Andreu de punta a punta. Ara, tal com deixa entreveure un senyal d’obres en la confluència del carrer Gran amb el carrer de Palomar, els cotxes seran desviats pel passeig de Torras i Bages i el carrer de Virgili. Al cap i a la fi, tot i que les obres es duran a terme de manera que es permetrà als vianants travessar tot el carrer de punta a punta, els cotxes ja no podran arribar fins a la Rambla de Fabra i Puig.

El senyal, encara tapat, ja indica la desviació per obres / DGM
El senyal, encara tapat, ja indica la desviació per obres / DGM

En aquest sentit, cal recordar que la primera fase té com a punt de sortida la confluència de la rambla de Fabra i Puig amb carrer Gran, pel que el primer tram amb circulació restringida serà el que va des de la rambla fins a Sòcrates. Després, amb el pas de les setmanes, les màquines avançaran fins a Coroleu, tot i que el tram de Fabra i Puig continuarà afectat. Quan es desafectarà? Quan les retroexcavadores tinguin la intenció d’arribar a la plaça de la Pomera (aleshores l’afectació s’escurçarà fins a Llenguadoc).

Tot plegat, l’objectiu se situa en el fet que els veïns i comerciants no tinguin més de quatre mesos les obres davant de la seva porta. En aquest sentit, la primera fase de Fabra i Puig a la plaça de la Pomera s’ha d’allargar fins a principis de novembre. Un cop enllestit, les màquines ja començaran a treballar en el tram que va de Pomera fins a Joan Torras (el qual s’espera acabar cap al maig del 2019).

Tags:

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt