El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El bar Versalles es convertirà en una braseria

Economia

Una setmana després del seu tancament, el bar Versalles ja té nou propietari. Tal com ha confirmat el mateix empresari Ferran Ballús, el local acollirà una braseria com la que ja va obrir a Horta. De fet, el Versalles perdrà el seu icònic nom i passarà a ser cognom: a partir de novembre serà La Madurada de Versalles, en relació amb el tipus de carn estrella que s’hi servirà. Pel que fa a l’estètica del negoci, per ara només se sap que mantindrà alguns dels elements del bar, sense concretar quins.

 

La nova etapa del Versalles, per tant, estarà centrada única i exclusivament en el servei de dinars i sopars de carns, verdures i peix a la brasa en les seves diferents varietats. Des de carpaccios, fins a bistec tàrtar, passant per croquetes o ‘picanhes’. Pel que fa a les veus andreuenques que es mostraven preocupades pel que passaria amb el centenari negoci, Ballús assegura que “el Versalles no ha mort“, però admet que canviarà l’estil del servei: d’entrada, es deixaran de servir esmorzar i tapes per centrar-se en els àpats principals.

Ballús no només és el propietari de La Madurada d’Horta, sinó també d’un dels establiments de restauració punters del carrer d’Enric Granados: el Carnal Steak House, restaurant on el tiquet d’un comensal es pot enfilar amb facilitat per sobre dels 100 euros. En tot cas, però, Ballús ha avançat que l’estil de restaurant que vol implementar a Sant Andreu estarà més a prop del d’Horta.

Per poder imaginar una mica millor quin futur pot oferir al Versalles, cal tenir present que La Madurada d’Horta és una braseria familiar especialitzada en les carns madurades. Tal com ha explicat el mateix empresari a La Vanguardia, d’entrada, l’objectiu és “adaptar-nos al barri, [Sant Andreu], amb un concepte de braseria de preus moderats, sent 100% conscients del local que ocupem”.

En aquesta línia, assegura que conservarà els elements més icònics de l’espai i que no vol implementar un negoci d’estil franquiciat. En tot cas, però, cal tenir en compte que el xef executiu del local andreuenc serà el mateix que ja té la companyia a la resta d’establiments: Joaquín Sánchez. Pel que fa a Horta, model de negoci més proper al que pot desenvolupar-se a Sant Andreu, el propietari el va redissenyar amb un concepte calcat al local d’Enric Granados (un ambient selvàtic) i va esborrar l’estètica original.

En el cas d’Horta també cal tenir present que la carta va més enllà dels tipus de carn madurada, encara que en aquest cas concret  els preus no escapen de xifres que van des dels 80 euros el quilo fins als 155 euros el quilo en funció del seu grau de maduració (amb l’opció d’acabar-los de cuinar en un foc a la pedra). En paral·lel, els comensals també poden trobar opcions més econòmiques, com ara hamburgueses, xurrasco o entranya, entre d’altres. En total, els tiquets d’Horta acostumen a rondar els 50 euros.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Economia

Vés a dalt