El diari independent de Sant Andreu de Palomar

2-avinguda-avenida-meridiana-desde-la-mediana-infinito-editada-david-garcia-mateu

La contaminació generada pels cotxes a la Meridiana, sota lupa

Societat

Des d’aquesta setmana Sant Andreu compta amb la seva primera estació per mesurar els nivells de contaminació de l’aire que respiren els veïns. Ubicada a l’avinguda Meridiana, just davant de l’Hipercor, aquesta permetrà ampliar la recollida de dades sobre la contaminació que genera el trànsit en aquest vial. Això sí, com que encara s’han d’ajustar tots els paràmetres necessaris per poder-la incorporar a la xarxa de vigilància i control de la qualitat de l’aire, l’estació es troba actualment en període de proves i no apareixerà fins d’aquí uns dies al portal web de l’Ajuntament de Barcelona.

Banner Ajuntament 300x250
 

Aquesta instal·lació serà la dotzena que es posa en funcionament a la ciutat de Barcelona, les quals no només determinen la contaminació de la zona on estan ubicades físicament. La idea és que funcionin com a mostra representativa de diferents àrees amb unes determinades condicions d’emissió i dispersió de contaminants que trobem en diferents punts de la ciutat. En el cas de la instal·lada a la Meridiana, aquesta ja era reivindicada des del 2016 per l’AVV de Sant Andreu de Palomar.

Segons el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, “aquest nou punt de mesura en una de les vies més transitades de la ciutat, ens donarà molta informació rellevant per avaluar la contaminació a les vies de trànsit intens, que també ens donen les estacions de l’Eixample i Gràcia”. En aquesta línia, els nous sensors permetran recollir informació d’un sector del pla barceloní que fins ara restava orfe de cap tipus de mesura d’aquestes característiques.

Sant Andreu de Palomar i els seus voltants, sense cap estació // GOOGLE MAPS

Respecte a la contaminació que genera aquesta avinguda fronterera entre Sant Andreu i Nou Barris, la regidora de Sant Andreu, Lucía Martín, va assegurar fa només unes setmanes que les obres de reducció del trànsit es tirarien endavant tot i els efectes que pogués tenir la COVID-19 sobre l’economia del consistori. De fet, un cop finalitzat el confinament els nivells de contaminació d’aquesta via recollits pel portal de la qualitat de l’aire ja tornen a superar els límits establerts per la Unió Europea.

3 Comentaris

  1. Em sembla molt bé que es controli la contaminació,però TAMBE s’ha de controlar la neteja dels carrers . Exemple: el carrer Sant Mariá….l’hi falta una bona escombrada….i un control….

  2. Que maco… potser el tràfic intens a meridiana és per la quantitat de gent que ve a treballar, però viu fora de Barcelona (i a la inversa, gent que viu a Barcelona, però treballa fora) i no li queda més alternativa que venir en vehicle privat? Totes aquestes mesures per reduir el tràfic dels vehicles privats, però no es produeix cap mena de millora en transport públic no serveixen absolutament per res… només per empitjorar cada vegada més i més la situació perquè cada dia és més difícil circular. Fins que no hi hagi una aposta clara per facilitar l’accés a Barcelona millorant infraestructura de transport públic (no només més línies, sinó millorar les ja existents, la gestió de les diferents empreses públiques de transport, més pàrquings per facilitar l’accés d’aquells que viuen en zones amb transport públic deficient, etc) començarà a reduir-se el tràfic de manera sostenible… la resta és només mesures de cara a la galeria.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt