El diari independent de Sant Andreu de Palomar

La Generalitat se’n desdiu de portar l’L1 a l’estació de Badalona

Societat

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha formalitzat l’encàrrec del projecte bàsic d’ampliació de la línia L1 del metro. El nou tram ha de connectar la parada de Fondo (actualment final de línia) amb les futures estacions de Montigalà i Sant Crist, encara pendents de construir. La redacció del projecte està pressupostada en 1,1 milions d’euros.

 

Tot i que la redacció d’aquest projecte forma part del Pla Director d’Infraestructures (PDI) de l’Autoritat del Transport Metropolità 2011-2020, cal posar de relleu que aquest PDI contemplava tot el tram que va des de Fondo fins a l’Estació de Badalona (Rodalies). Si més no, el projecte de perllongament que la Generalitat tirarà endavant només inclou la construcció de les noves estacions de Montigalà i Sant Crist.

D’altra banda, aquesta actuació també té previst construir unes cotxeres i d’un taller que permetran que l’L1, única línia de la xarxa de metro amb ample de via ibèric, pugui incrementar freqüències. A més, el projecte encarregat defineix detalladament tots els elements que formen part i són necessaris per al perllongament, per tal que sigui més fàcil i ràpida la futura construcció.

Pel que fa a la posada en marxa de les obres de l’L9 de metro, les darreres informacions assenyalaven que el Departament de Territori i Sostenibilitat ja contemplava la partida als nous pressupostos, els quals encara s’estan negociant amb les forces parlamentàries de l’oposició. De fet, tot apunta al fet que el suposat pacte entre JxCat, ERC i Comuns implicarà poder tirar endavant tant els comptes de la Generalitat, com els de l’Ajuntament de Barcelona.

Fotografia | TMB

 

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt