El diari independent de Sant Andreu de Palomar

La Meridiana, pseudoautopista fronterera

Societat

Milers de persones conviuen amb la ‘Meri’ a l’altra banda de les seves finestres. Cada dia quan es lleven la saluden amb cara de son i ella contesta amb el brunzit dels cotxes a més de 50 km/h. És la pseudoautopista urbana de desenes de milers de cotxes que cada dia entren i surten de Barcelona.L’Ajuntament calcula que són uns 90.000, les entitats: més de 110.000.
És un dels ‘pulmons’ més contaminats de la ciutat. I no només en el sentit atmosfèric, sinó també des del vessant acústic. L’avinguda, sense voreres en el seu tram per Sant Andreu, supera els límits de soroll permesos en aquest tipus de vies fins a enfilar-se als 65-72 decibels de mitjana, explica des de l’Associació de Veïns de La Sagrera, Oleguer Méndez. “En els pisos més elevats que l’envolten, es poden registrar fins a 80 dB”, afegeix.
La Meridiana és una via molesta. Una de les infraestructures urbanes més amples de la Ciutat Comtal. Els barris que separa demanen des de fa mesos una intervenció urbanística dràstica. “Volem que deixi de ser una autopista i passi a ser una via de ciutat, com ho pot ser la Diagonal o el tram de la mateixa Meridiana des de les Glòries fins al parc de la Ciutadella”, explica el vocal d’urbanisme de l’AVV de Sant Andreu de Palomar, Pau Maduell.

 

“Ara com ara l’Ajuntament ha incomplert totes les actuacions precedents que van prometre per escrit”, denúncia des de l’Associació de Veïns Torre Llobeta-Vilapicina, Joan Gil. “Ni canvis en els temps semafòrics ni nous passos de zebra; actuacions que de fet no necessiten ni de partida pressupostària”, afegeix.
Les entitats veïnals asseguren que la regidora d’Urbanisme, Janet Sanz, “s’ha compromès i ha manifestat que, per a ella, la reforma de la Meridiana és una prioritat tant a escala política com personal, ja que també és veïna de Sant Andreu”. La realitat, però, situa qualsevol operació urbanística en ‘standby’, ja que encara no hi ha pressupostos aprovats i els veïns del nord de la ciutat també reclamen la cobertura de la ronda de Dalt, alhora que l’equip de govern d’Ada Colau estudia la reforma de la Diagonal per incorporar el tramvia. El dijous 10 de novembre els veïns i veïnes es tronaran a reunir amb l’Ajuntament de Barcelona en la comissió de seguiment de la Meridiana. L’últim intercanvi de punts de vista va ser fa sis mesos.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt