El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Lucía Martín segueix sense pacificar els entorns de Marià Brossa

Societat

El passat 4 de novembre l’Ajuntament del Districte de Sant Andreu anunciava la instal·lació de noves senyals als voltants de la plaça de Marià Brossa, amb l’objectiu de “regular i alleujar el trànsit”. Segons la institució comandada per la regidora Lucía Martín, aquest reforç “respon a les demandes del veïnat de la zona” i suposava una nova passa per “seguir treballant per pacificar el trànsit“. El veïnat organitzat d’aquest sector de Sant Andreu, però, no està gens d’acord amb la versió oficial de l’equip de la regidora.

 

“Hem parlat amb algun conseller de l’oposició que ens ha vingut a consultar per la nostra demanda, però en cap cas l’equip de Govern s’ha posat en contacte amb nosaltres ni ens ha fet arribar cap informació”, revela el membre de l’assemblea veïnal, Pau Sotelo. “No estem d’acord amb el fet que s’estigui avançant cap a la pacificació, l’únic que s’està fent és maquillatge per donar resposta a una protesta veïnal que cada vegada és més forta i que acumula a més gent indignada“, afegeix.

“La velocitat és un problema, però del que ens venim queixant és del volum de vehicles que des del principi han obviat, oblidat i passat per alt“, assegura Sotelo. “Les úniques solucions que han dut a terme és la millora de la senyalització, però això no satisfà al veïnat“. “Potser ara es conscienciarà algun conductor i passarà una mica més a poc a poc, però el volum seguirà sense reduir-se i els cotxes en general passaran a la mateixa velocitat“, avança.

Quina és la raó que explica la velocitat que agafen els cotxes per aquestes vies? “Per anar al centre molts conductors han de fer un autèntic laberint de carrers estrets i peatonalitzats, un factor que fa que es posin molt nerviosos perquè veuen que mai arriben al seu destí i proven de còrrer una mica més”, il·lustra. De fet, des de l’assemblea que representa consideren que la solució implica habilitar nous accessos que permetin l’entrada al nucli del Casc Antic i que no siguin peatonals. “Entenem que la pacificació de la zona de Marià Brossa i d’altres zones afectades passaria per una distribució més lògica del trànsit, que quedés diversificat“.

L’Ajuntament s’ha limitat a instal·lar senyals de limitació a 20 km/h // AJUNTAMENT DE BCN

“No diem que no volem cotxes, però és que ara mateix per aquí passen milers de cotxes i són carrers que no estan preparats per això“, emfatitza. “Hem de tenir en compte que aquí els vianants són famílies amb criatures i gent gran que només té una petita vorera per on caminar, ja que la calçada ha quedat inutilitzada perquè se l’han menjat els cotxes“. “Només ens falta el problema dels vehicles aparcats sobre la vorera dels guals; aleshores fins i tot hem d’esperar a caminar pel mig de la calçada, que teòricament és de vianants, però que no deixa de ser utilitzada pels conductors”, conclou Sotelo.

Fotografia | Els contenidors d’escombraries després de patir el xoc d’un vehicle que intentava girar la cantonada d’Agustí i Milà amb Segarra // CEDIDA

3 Comentaris

  1. Hombre, LA VEDETTE. Muy bien, duro con la incompetente que no respeta a los periodistas.

    Hay mucha vedette y poco periodista en el ayuntamiento de Sant Andreu dentro de “prensa” desde que Martín aterrizó. Por eso te niegan entrevistas. Algunas va de guais y tu sabes de quien hablamos.

    Parece una pasarela de juntaletras fracasadas.

  2. Es admirable que los vecinos desenmascaren los cuentos chinos y falsedades de Lucía Martin y sus amigas del ayuntamiento!!!!!

    Qué sería de Sant Andreu sin vecinos y en manos de ineptas a las que les falta categoría para los cargos que ocupan en muchas ocasiones bajo el enchufismo y el colegismo?

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt