El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

trànsit - pàgina 3

La pressió veïnal arrenca el compromís d’instal·lar un semàfor a Torras i Bages

Societat

Després d’acumular nou mesos de retard per la pandèmia (sense ja sumar els retards endèmics del projecte Casernes), el passat mes de maig s’obria al veïnat la rambla de Marta Mata. Un vial verd que travessa els antics solars militars i que dona continuïtat al carrer de Fèlix Amat per arribar fins a l’Escola Eulàlia Bota i al CAP Casernes. La sorpresa dels veïns de la zona? L’obra no incorporava cap semàfor per travessar amb seguretat l’últim pas per a vianants que queda sense semàfor a Torras i Bages.

Continua llegint

Colau vol portar el tramvia fins Sant Andreu

Societat

Aposta en ferm pel transport públic. El Departament d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona treballa en un avantprojecte per dur el tramvia fins Sant Andreu de Palomar. Així ho constata la documentació a la qual ha tingut accés L’Exprés de Sant Andreu, on es recull la voluntat del Govern de l’alcaldessa Ada Colau d’expandir la xarxa de tramvia per tota la ciutat. Segons aquests informes preliminars, el tramvia entraria al nucli urbà a través del carrer Gran de la Sagrera i arribaria fins al sector de la comissaria dels Mossos d’Esquadra de les Casernes.

Continua llegint

La inseguretat i la brutícia, principals problemes del veïnat

Societat

L’Ajuntament de Barcelona ha publicat aquest dimarts l’Enquesta de Serveis Municipals 2021 on recull, ja de forma oficial, que la percepció veïnal d’inseguretat i brutícia és majoritària al districte. De fet, si bé la manca de seguretat és una qüestió que l’any 2019 ja va ocupar la principal font de preocupació, ara la manca de neteja ha desbancat qüestions com l’habitatge o l’atur. En concret, els veïns de Sant Andreu de Palomar clamen principalment per una millora de la neteja i dels espais verds.

Continua llegint

La plaça del Mercadal, un aparcament improvisat i irregular

Societat

Davant l’utopia que representa trobar un espai on aparcar a l’entramat del Casc Antic de Sant Andreu, alguns han decidit agafar la drecera de l’incivisme i la irregularitat. La destinació: la plaça del Mercadal. Encara que en aquest icònic racó de Sant Andreu no es pugui aparcar, dia rere dia vehicles particulars i industrials s’estacionen sobre la vorera i sota les voltes. De fet, cap dels que infringeixen la norma sembla saber que aquell espai és de titularitat privada amb servitud de pas per als vianants.

Continua llegint

Sant Andreu, entre els districtes més contaminats

Societat

L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) ha fet públic un informe sobre la qualitat de l’aire a la ciutat abans i durant el confinament, el qual situa el Districte de Sant Andreu com un dels més contaminats. En concret, el districte és el tercer amb major presència de partícules PM 2,5, per darrere de Sant Martí i l’Eixample. Si bé les dades obtingudes durant el període de reducció d’activitat van complir amb els límits de la Unió Europea, a criteri de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) la presència d’aquestes partícules encara hauria de ser menor per preservar la salut del veïnat.

Continua llegint

L’Ajuntament recula i torna a canviar el sentit del carrer Gran

Societat

Encara que l’objectiu de l’Ajuntament de Sant Andreu era evitar que el trànsit seguís travessant el nou carrer Gran de Sant Andreu de punta a punta mitjançant canvis de sentit per trams, finalment el consistori ha hagut de fer marxa enrere. Tal com ha comunicat l’administració local, el proper dissabte 19 de juny el tram entre Malats i Joan Torras tornarà a ser direcció Fabra i Puig, després que el veïnat organitzat en la Plataforma per la Distribució del Trànsit ho hagi hagut de reclamar persistentment durant un any i mig.

Continua llegint

Denuncien que l’Ajuntament els retira els plafons pedagògics de velocitat

Societat

Els veïns que conformen la Plataforma per la Distribució del Trànsit han emès un comunicat on denuncien que treballadors de l’Ajuntament de Barcelona els han retirat els plafons que van penjar al carrer de Segarra per conscienciar als conductors. Segons han expressat, aquests cartells s’havien penjat per demanar-los que reduïssin la velocitat en un punt on només es pot circular a 20 km/h, però que pràcticament ningú compleix.

Continua llegint

Un nou carril bici apaivagarà el trànsit del sector de Pare Manyanet

Societat

Després de mobilitzar-se contra el volum de trànsit que circula al voltant de l’Escola Turó Blau, les famílies dels alumnes han aconseguit saber que l’Ajuntament de Barcelona ja treballa en un projecte per apaivagar la circulació a la zona. Segons ha pogut confirmar L’Exprés de Sant Andreu, el consistori i la societat ferroviària Barcelona – La Sagrera Alta Velocitat (BSAV) substituiran part de l’espai públic del carrer de Pare Manyanet que es destina als cotxes per convertir-lo en un nou carril bici.

Continua llegint

L’AFA del Turó Blau talla el trànsit per exigir un entorn escolar més segur

Societat

“Tot un èxit”. Així ha definit el membre de l’AFA del Turó Blau, Néstor Cabañas, la primera jornada de mobilització contra la contaminació acústica i atmosfèrica que genera el trànsit que circula a tocar de les aules. Fins a 150 integrants de la comunitat educativa han tallat aquest divendres a les 17 hores el trànsit del carrer Gran de Sant Andreu en una acció contextualitzada dins del moviment Revolta Escolar. De fet, les famílies del Turó Blau no són les úniques que aquesta tarda han sortit al carrer, sinó que més d’un centenar d’arreu del territori també han volgut dir la seva.

Continua llegint

Un estudi evidencia el desmesurat volum de trànsit pel Casc Antic

Societat

Els vianants que passegen pels entorns de la plaça de Marià Brossa a la pràctica han deixat de tenir prioritat. Així ho evidencia l’estudi que ha elaborat el veí i catedràtic de la Universitat Ramon Llull, David Fonseca, el qual recull que, de mitjana, hi circulen una seixantena de vehicles cada 10 minuts i que, en algunes franges, la xifra s’eleva fins a la vuitantena. Dades que, segons avança, res tenen a veure amb un entramat de carrers pacificats.

Continua llegint

Vés a dalt