El diari independent de Sant Andreu de Palomar

'BCN Thinking Challenge Universitat Abat Oliva CEU 2

‘BCN Thinking Challenge’ premia un programa per reduir l’atur

Societat

En la cinquena edició del concurs organitzat pel Club d’Emprenedors de la Universitat Abat Oliba CEU, el ‘BCN Thinking Challenge’, ha triomfat un projecte que cerca reduir l’atur a Sant Andreu de Palomar. Sota el nom de “Plentiservice”, el programa digital busca posar en contacte els professionals en situació d’atur o exclusió social, amb aquelles persones que necessiten els seus serveis en moments imprevistos.

 

Tal com ha plantejat l’equip guanyador, la plataforma funcionaria a través d’una web. Ara, els integrants del projecte han de decidir si volen dur-lo a terme. El mateix premi del concurs consisteix a desenvolupar la idea amb el Projecte Atípics, un programa que està encarat a ajudar als joves que volen muntar empreses amb impacte positiu sobre la societat.

El repte d’aquesta edició era dissenyar models de negoci que repercuteixen en les desigualtats socials de Barcelona. En el cas de la idea premiada, aquesta està orientada a aquelles persones que reclamessin una solució ràpida als seus accidents. Mitjançant el portal digital, els ‘afectats’ per qualsevol tipus d’imprevist es podrien posar en contacte amb els professionals en la matèria.

Però quina és la peculiaritat del projecte? Si bé tothom de Barcelona podria reclamar els serveis d’aquestes persones; els ‘manetes’ només podrien ser veïns i veïnes de Sant Andreu o de la Sagrera que es trobessin en situació d’atur o en risc d’exclusió social. Una clàusula vinculada a les bases del ‘BCN Thinking Challenge’. De fet, el seu tret distintiu és la promoció de l’emprenedoria vinculada a qüestions d’interès social.

L’equip guanyador està compost per Diego de Gaminde (Màrqueting i Direcció Comercial), Gerard Alsina (IES Castellarnau; FP1); Isabella Plasencia (Màrqueting i Direcció Comercial + Publicitat i RRPP); Mireia Ferrer (Màster en Psicocreativitat per l’UAB); Mirza Alcalá Sánchez (Màster en Psicocreativitat de l’UAB) i Xenia Farré (Màrqueting i Direcció Comercial + Publicitat i RRPP).

Fotografia | Equip guanyador del ‘BCN Thinking Challenge’ / Universitat Abat Oliva CEU

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt