El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tot Sant Andreu tindrà recollida d’escombraries ‘porta a porta’

Societat

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, ha reiterat aquest dimecres la voluntat de l’Ajuntament de Barcelona d’estendre la recollida de residus ‘porta a porta’ a tota la ciutat. Un programa que ja es començarà a posar en marxa aquest mateix 2021 a Sant Andreu de Palomar, però que d’aquí a un temps no només afectarà els habitatges ubicats al Casc Antic, sinó que es desenvoluparà a gran escala; siguin habitatges de planta baixa, siguin edificis. Per aquesta segona fase, però, encara no hi ha cap calendari concret.

 

“L’objectiu de l’Ajuntament és el que va fixar l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB): que l’any 2025 el ‘porta a porta’ estigui al 100% desplegat a tota la ciutat per arribar al 55% de recollida selectiva”, ha exposat Badia en referència a les noves normatives europees. Per tant, mentre que algunes zones de la ciutat encara disposaran del sistema de recollida de contenidors comunitaris uns quatre anys més, altres podrien començar a conviure amb aquest sistema molt abans. De fet, el mateix Casc Antic de Sant Andreu serà un dels primers territoris que s’incorpori al model que ja funciona a Sarrià o a Ciutat Vella.

El nou sistema de gestió de residus serà executat per Urbaser, l’empresa que per prop de 500 milions d’euros s’ha adjudicat el Lot 4 del concurs públic que l’Ajuntament de Barcelona va posar en marxa per renovar les subcontractes de neteja. En el seu cas, Urbaser serà l’empresa encarregada de la neteja dels districtes de Sant Andreu i Sant Martí, on a principis del 2022 ja podrà començar a operar. Segons Badia, el contracte inclou tots els plans d’inversió que haurà d’efectuar la companyia, així com la tipologia de maquinària que haurà de fer servir.

“És un contracte del segle XXI, que mira al futur i que fa seus els objectius de ciutat: la reducció de les emissions de CO2 i la lluita contra el canvi climàtic”, ha destacat el regidor. Per aconseguir-ho, la subcontracta haurà de fer servir camions 100% elèctrics, fet que suposarà també una important reducció de la contaminació acústica (sempre vinculada la recollida d’escombraries). En paral·lel, la nova empresa també haurà d’adaptar la maquinària a la realitat urbana de Sant Andreu per tal “ser més precisos i millorar el servei de neteja”.

“Busquem una millora no només en la recollida de residus, sinó en la neteja de la ciutat“, ha emfatitzat el regidor, qui també ha destacat la incorporació de més personal de neteja a tota la ciutat. La formalització de l’adjudicació del contracte serà aprovada en el proper Ple Municipal del mes de març.

Fotografia | Ajuntament de Barcelona

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt