El diari independent de Sant Andreu de Palomar

La nova estació de Sant Andreu Comtal es posa en marxa

Societat

Habemus licitació. Aquest dilluns Adif Alta Velocidad, l’empresa d’infraestructures ferroviàries del Ministeri de Foment, ha tret a licitació la construcció de la nova estació de Sant Andreu Comtal. Tal com consta al portal de contractació pública de l’Estat, les empreses interessades a emportar-se l’adjudicació tenen temps fins al 12 de desembre per presentar les seves ofertes. D’entrada, el paquet gros de l’obra ha sortit a licitació per 6,7 milions d’euros (sense IVA).

 

Aquesta obra contempla l’execució dels accessos, el vestíbul de l’edifici de viatgers i les connexions amb les andanes, així com l’adequació del seu entorn urbà més immediat, ja que l’estructura es va construir anys enrere. La nova estació estarà integrada en el futur parc lineal de Sant Andreu-La Sagrera i constarà d’un edifici similar al de Sant Andreu Arenal. És a dir, l’accés s’efectuarà a peu pla i les andanes se situaran a nivell inferior (per sota de la llosa). En total l’edifici tindrà prop de 700 metres quadrats.

L’accés es realitzarà des de Sant Andreu a través de l’antiga passarel·la que va ser parcialment enderrocada (i que ara serà rehabilitada i condicionada). Pel que fa a l’accés des del parc de La Maquinista, es crearà un itinerari des de la cantonada del parc i el carrer de Sant Adrià. En total s’urbanitzaran més de 4.000 m2 d’accessos i entorns.

L’edifici principal tindrà una estructura de vidre, protegida per una xapa ondulada amb una altura mitjana de 5,60 m. El vestíbul, al qual es donarà entrada des del costat sud a través d’un gran finestral, disposarà de barreres tarifàries i espais per a taquilles i màquines d’autoventa. La nova instal·lació serà completament accessible gràcies a la instal·lació de dues escales mecàniques i dos ascensors, a més d’escales fixes.

Recreació virtual de la nova estació de Sant Andreu Comtal // ADIF

L’estacionament dels trens s’efectuarà en corba i comptarà amb quatre vies i dues andanes centrals, les quals oferiran servei a ferrocarrils de Rodalies i Regionals. Les andanes tindran una amplària variable d’entre 7 i 10 metres i una longitud de 210 metres. El projecte també inclou la il·luminació, les instal·lacions, el paviment de les andanes, les escales d’accés i emergència centrals i els quarts tècnics i dependències internes destinades a instal·lacions, serveis i magatzems.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt