El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El Mercat de Sant Andreu es posa la gorra contra el càncer infantil

Societat

Voluntaris de l’Associació de Nens i Nenes amb Càncer (AFANOC) s’han desplaçat aquest dissabte al matí fins al Mercat de Sant Andreu de Palomar per vendre als veïns, paradistes i clients les gorres contra el càncer infantil. L’acció s’ha emmarcat en la 14 edició de la campanya “Posa’t la Gorra!” en col·laboració amb l’Institut de Mercats, la qual busca recaptar fons per la causa i divulgar la qüestió entre la societat general. Enguany, les gorres s’han posat a la venda per vuit euros.

 

La raó per la qual l’entitat AFANOC ha convertit les gorres en el símbol de la seva campanya rau en el fet que els nens les acostumen a fer servir tan bon punt comencen amb el seu tractament. Tot plegat, pels efectes secundaris de pèrdua de cabell que suposen els durs tractaments contra el càncer. Per aquesta raó, la campanya centrada en generalitzar l’ús de la gorra busca eliminar sobretot els estigmes i tabús que envolten la malaltia i, a la vegada, compartir la realitat d’aquestes famílies des d’un entorn lúdic i festiu.

Precisament la campanya “Posa’t la Gorra!” és la que més repercussió i visibilitat han donat a l’AFANOC els darrers anys, fins al punt de convertint’t-se en un pilar fonamental en l’evolució de l’associació. En aquest sentit, l’associació sempre s’ha buscat que el to de la gorra sigui festiu, alegre i positiu per reforçar els conceptes d’unió de la societat per donar suport als infants i adolescents amb càncer i les seves famílies. En el cas de la gorra d’aquest 2023, aquesta ha sigut dissenyada per Tarsila Schubert, una artista de carrer d’origen brasiler que ha dedicat la seva vida a l’art.  Al frontal de la gorra hi apareix un ull amb els tons i forma de les sanefes. Tal com ha explicat, l’ull representa l’expressió de l’atenció, la cura i l’acompanyament  necessari al llarg del procés del càncer infantil.

La gorra de la campanya de 2023, dissenyada per Tarsila Schubert // AFANOC

La gorra canvia de disseny cada any gràcies a la col·laboració de marques i dissenyadors internacionals que aporten la seva visió a la campanya, afegint un plus qualitatiu que les converteix en un article solidari de col·leccionista. De fet, la campanya és la primera font de recursos per finançar els serveis que l’AFANOC ofereix des dels hospitals, les seus de Barcelona, Lleida, Tarragona i La Casa dels Xuklis.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt