El diari independent de Sant Andreu de Palomar

La nova empresa de neteja començarà a operar al març

Societat

El desplegament del nou contracte de neteja s’iniciarà el 7 de març al Districte de Sant Andreu. Així ho ha comunicat l’Ajuntament de Barcelona, el qual ha decidit que el districte estigui entre els primers on començarà a operar la nova empresa. Segons el consistori, la seva posada en marxa suposarà “un salt qualitatiu i quantitatiu de la neteja”, ja que la neteja s’adaptarà a cada barri de forma concreta, es disposarà de nova i millor tecnologia, comptarà amb vehicles més sostenibles i anirà acompanyada d’un increment de personal.

 

A escala de ciutat, el nou contracte preveu un increment del 10% dels recursos humans fins arribar a les 4.400 persones. Això vol dir que s’incorporaran al servei un total de 400 nous operaris i operàries, dels quals més de la meitat s’incorporaran als equips de neteja viària. De fet, aquest nou contracte ja ha suposat que Barcelona se situï com a ciutat líder en la despesa en neteja viària: fins a 122 euros per any i habitant.

Si bé al sector de Sant Andreu de Palomar on s’ha implementat el sistema de recollida ‘porta a porta’ no canviarà res, pel que fa a la resta de carrers i places els veïns es trobaran amb un nou model de contenidors de colors. L’exemple: partir del 7 de març, al contenidor groc s’hi podran dipositar elements de plàstic o metall, independentment si són envasos o altres materials. En paral·lel, els nous contenidors que substtuiran els actuals estarán més adaptats a la ciutadania gràcies al seu nou disseny.

Per una banda, aquests nous contenidors seran més baixos per millorar la visibilitat dels vianants (amb l’objectiu de guanyar en seguretat). I per l’altra, tindran diferents mides per adaptar-se a les necessitats de cada territori. Com a darrer punt, en el cas dels contenidors d’orgànica, aquests estaran preparats per introduir sistemes d’identificació d’usuaris (clauers electrònics) i altres mecanismes associats a l’obertura i tancament de les tapes per acompanyar el procés de canvi cap a sistemes individualitzats de recollida a Barcelona (com els que ja funcionen en algunes zones de Sant Andreu).

Per fer front a l’increment de matèria orgànica, l’Ajuntament ja ha previst incrementar un 25% els contenidors de selectiva per afavorir la correcta separació de residus. A més, també es canviarà l’agrupació dels contenidors: els d’orgànica estaran situats amb els contenidors de paper i cartró, plàstic i vidre i, per tant, deixarà d’estar, en la mesura del possible segons la zona, amb els contenidors de la fracció rebuig.

Per últim, destacar que amb el nou contracte es desenvoluparà una nova webapp perquè la ciutadania conegui els detalls del servei de neteja i recollida de residus al seu barri i així possibilitar el retorn de la ciutadania pel que fa a aquests serveis amb la voluntat de millora constant. Durant els pròxims anys, està previst que aquesta nova eina inclogui un espai personal per a la ciutadania per poder desenvolupar eines per fomentar la recollida selectiva.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt