El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Els veïns del sud de Sant Andreu, tips del trànsit

Societat

Si primer van ser els veïns dels voltants de la plaça de Marià Brossa els que van dir prou davant l’increment del trànsit pels seus carrers, ara han sigut els veïns del sector sud de Sant Andreu. “Des que van pacificar el carrer Gran de Sant Andreu, que ara tot el trànsit rodat que va direcció la rambla passa pels carrers del Segre i Virgili“, denuncia Raúl Sánchez com a veí afectat.

 

“La pacificació del carrer Gran ha tingut unes conseqüències col·laterals per la resta del barri que en el seu moment no es devien mesurar bé, ja que amb la ubicació del mercat provisional a Sant Adrià ha fet que els cotxes només puguin pujar per Joan Torras o per Virgili i la resta de carrers estrets com Doctor Santponç”, exposa. “Abans vivia més amunt de Sant Andreu i quan vaig arribar aquí em vaig quedar sorprès amb la quantitat de cotxes que hi passen”, afegeix.

La presidenta de l’AV Sant Andreu Sud, Cristina Galán, coincideix en el fet que la sobrecàrrega del trànsit per aquestes vies tenen l’arrel en la pacificació del carrer Gran: “No hi ha cap altre lloc per on sortir”, denuncia. “Ara, a més, ens trobem que quan Santa Coloma i Virgili estan congestionats, els cotxes pugen pels carrers de llambordes amb el consegüent soroll que genera per a uns veïns que no hi estan acostumats”, respon Galán.

“Sant Andreu ja era un poble pacificat en la pràctica totalitat dels seus carrers i només quedaven quatre vials per on passaven els cotxes, entre ells el carrer Gran; ara els cotxes no han desaparegut, sinó que s’han desviat“, emfatitza Galán. Al parer de l’entitat veïnal que presideix, una opció per resoldre el problema seria “tornar la unidireccionalitat a tot el carrer Gran i posar el que calgui per garantir la circulació a la velocitat d’un carrer de plataforma única”.

Una mesura a la qual Sánchez acompanyaria a curt termini de nous reductors de velocitat per Santa Coloma i Virgili, una nova semaforització que evités les altes velocitat amb què venen els cotxes de Torras i Bages, així com l’extensió de la Zona 30 a tot el carrer del Segre. Ja més endavant, planteja, seria ideal oferir la nova sortida al barri pel vial de la nova estació de Sant Andreu Comtal i pacificar el carrer del Segre, Virgili i Santa Coloma, “per acabar de fer tota l’illa”. Segons expressa “ara tens una zona pacificada, però inacabada pel mig“.

Cal tenir en compte que l’increment del trànsit no només és una percepció veïnal dels darrers temps, sinó també comercial. Rosario Coronado porta 18 anys rere el taulell del Forn de Pa Can Tur i explica que està acostumada al trànsit “perquè sempre ha sigut un carrer per on passen molts, però no tantíssims com ho fan ara“. “És necessari trobar una solució, perquè aquí no es pot estar”. “Fins i tot la gent que ve a comprar es queixa que pràcticament no ens podem entendre entre nosaltres pel soroll dels cotxes”, subratlla.

La bifurcació del carrer del Segre pràcticament sempre té cotxes en circulació // DGM

L’increment de la circulació no només ha tingut efecte sobre la contaminació acústica, sinó també sobre l’atmosfèrica. Dies anteriors aquest mateix mitjà de comunicació publicava com les escoles que patien una qualitat de l’aire més pobre eren les ubicades a la cruïlla del carrer del Segre amb Sant Adrià. És a dir, l’Escola Can Fabra, les Salesianes – Mare de Déu de la Soledat i l’Institut Sant Andreu – La Sagrera.

“Ara precisament és quan l’Ajuntament ha començat a anunciar la pacificació dels voltants de les escoles, però en canvi ha desviat tot el trànsit per aquí”, posa de relleu Galán. “La realitat és que no pots arreglar un carrer per empitjorar quatre més, perquè per molt bonic que el vulguis posar no deixa de ser un carrer”, sintetitza Sánchez.

8 Comentaris

  1. Magnífica labor periodística, trabajando en la realidad de Sant Andreu.

    No en el mundo tan idílico como falso que venden otros medios afines al ayuntamiento.

  2. i per acabar d’arrodonir,la gimcana dels divendres ,amb el tall que els indepes fan de la Meridiana, tot el trànsit que puja per la Rambla i no pot girar (per tant sortir de Sant Andreu), se’l redirecciona a tots aquests carrers secundaris

  3. Ya estaban bien las cosas como estaban, se pensaban que modificando el Carrer Gran de Sant Andreu se eliminaría el tráfico de la zona. La gente, si no puede ir por un sitio, va por otro, es de cajón.

    Por no hablar del desastre que existe en la zona del Lidl, donde se ha hecho un auténtico desastre: peatones y vehículos van por el mismo sitio, es que esto no se le ocurre ni al que asó la manteca.

    Por otra parte, es increíble como las asociaciones de vecinos, las cuales siempre están instando al Ayuntamiento a que haga estas cosas, luego se lavan las manos y critican al Ayuntamiento por haber hecho lo que ellos le pedían. Mal el Ayuntamiento y mal las asociaciones de vecinos

  4. Que el trànsit de Gran de Sant Andreu no es volatilitzaria no hauria de ser una sorpresa, excepte per els il·luminats de certs plantejaments. Que passin per Segre és normal, ja que és la via natural de prolongació de Torres i Bages. El que no és normal és la densificació que s’ha produït als carrers interiors.
    En tot cas, fins que les obres del mercat no estiguin acabades i Sant Adrià quedi alliberat, tampoc hi ha massa marge de millora.

  5. Totalment d’acord, carrers Torres i Bages i Segre amb multitut de vehicles a altes velocitats, fins i tot camions d’escombraries i autobusos. I no són dies puntuals, és constant. Persones amb màquines rodants amb molt poc respecte per les persones que viuen al barri.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt