El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El nou Bicing de BCN primer s’implementarà a Sant Andreu

Societat

Compte enrere per acomiadar-se de les actuals bicis del Bicing i saludar a les noves. A partir del 8 de gener es posarà en marxa el projecte ‘Pedalem Barcelona’, el qual substituirà progressivament tot el sistema públic de bicicletes de Barcelona. Més concretament, la implementació del nou Bicing començarà per Sant Andreu i Nou Barris.

 

El procés de transformació es farà de manera gradual i durant més de tres mesos conviuran els dos sistemes. La substitució s’iniciarà pels districtes de Nou Barris i a Sant Andreu i cada dia es canviaran vuit estacions, amb l’objectiu que a mitjans de febrer el 50% de les antigues ja s’hagin modificat. Cada estació trigarà entre 2 i 3 dies a ser substituïda i les 15 primeres que es canviaran seran les situades a:

– Via Barcino, 69 (Sant Andreu)
– Via Barcino, 121 (SA)
– Fernando Pessoa, 41 (SA)
– Torras i Bages, 129 (SA)
– Ciutat d’Asunción, 73 (SA)
– Potosí (SA)
– Campana de la Maquinista (SA)
– Andreu Nin, 22 (Nou Barris)
– Malats, 98-100 (SA)
– Malats, 28-30 (SA)
– Sant Adrià, 113 (SA)
– Pg. d’Enric Sanchís, 33 (NB)
– Sant Iscle, 60 (NB)
– Seu del Districte de Nou Barris (NB)
– Turó Blau, 1-3 (NB)
– Escultor Ordóñez, 55 (NB

Durant aquest temps de substitució no hi haurà interrupció del servei i es podran fer servir els dos sistemes amb la mateixa targeta. Tanmateix, només es podran utilitzar les estacions d’origen i destí d’un mateix sistema: els usuaris que agafin una bicicleta del Bicing antic només podran ancorar-la en una estació de les antigues, i el mateix amb el nou. Per resoldre els dubtes que puguin sorgir, a partir del 12 de gener també s’incorporaran una vintena d’informadors a les noves estacions.

També s’iniciarà el servei de 24 hores amb el sistema nou i l’accés via app al servei. A partir de la segona quinzena d’abril i fins a finals del 2019 es posarà en marxa un segon període de desplegament i començarà l’ampliació del servei: si bé actualment n’hi ha 6.000 bicis mecàniques i 300 d’elèctriques, la intenció és arribar a les 8.000 entre tots dos models. Tot i això, s’ha de tenir en compte que de manera immediata entrarà en funcionament l’opció de fer la reserva anticipada de la bicicleta de 5’, l’accés al servei via NFC i les 300 noves bicis elèctriques.

El canvi al nou Bicing té com a objectiu potenciar el model de mobilitat sostenible per la ciutat després de dotze anys de la posada en marxa del servei. Aquest estarà gestionat per una UTE que acumula experiència en múltiples ciutats internacionals, com ara Londres, Toronto, Montreal, Melbourne, Nova York, Reykjavik o Chicago.

Fotografia | Ajuntament de Barcelona

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt