El diari independent de Sant Andreu de Palomar

16nueve, l’aliat del comerç per arribar més enllà de Sant Andreu

Contingut patrocinat

Aconseguir que els barcelonins creuin la frontera de la Meridiana per venir fins a Sant Andreu a vegades no és fàcil. El ric teixit comercial de Sant Andreu de Palomar pot quedar allunyat per a qui no és del barri, però hi ha una empresa que fa una dècada que aconsegueix atreure barcelonins cap al comerç andreuenc. Es tracta de 16nueve, una agència de fotografia i màrqueting amb botiga a Sant Andreu especialitzada a fer que els productes de les empreses siguin visibles i atractius a la xarxa.

 

“Si tens una bona presència digital, arribes a gent més enllà del barri”, afirma a L’Exprés de Sant Andreu Sílvia Martín, mànager de màrqueting digital de 16nueve. Parla amb coneixement de causa: s’ha trobat que comerços als quals han fet una campanya de comunicació digital, de cop passaven a tenir clients que havien vingut des de Barcelona perquè havien trobat els seus productes a les xarxes.

I és que a algú que visqui al centre de Barcelona potser no li passaria pel cap anar a mirar botigues a Sant Andreu, però si busquen per les xarxes un producte i els agrada el que troben, no s’ho pensaran en agafar la L1 del metro i anar a veure aquells productes que els han enamorat a Instagram, perquè ja saben que allà trobaran el que els agrada. “I pel camí, mentre vagi a buscar el local que va a visitar, trobarà altres botigues del barri que potser li interessin”, assegura Martín, feliç de contribuir a dinamitzar la vida de Sant Andreu.

El punt fort de 16nueve és la fotografia i el vídeo. Tenen un estudi fotogràfic a la seva botiga del carrer Gran, al costat de la comissaria de policia. Allà, òbviament, es beneficien de la ubicació per fer fotos de carnet ràpides per qui hagi de tramitar el DNI, així com impressió de documents. Però van molt més enllà d’això, perquè estan especialitzats en fotografia de productes. Per exemple, a una pastisseria que vulgui preparar la promoció dels tortells de Reis, li poden fer fotos d’estudi dels tortells, i després les podran fer servir per imprimir cartells, posar a les xarxes socials o a la pàgina web.

“La imatge és molt important avui en dia, funcionen molt millor els comerços amb una bona imatge”, destaca la responsable de màrqueting. En l’era d’Instagram, tenir una imatge professional dels productes marca la diferència per lluir i aconseguir que la gent faci l’esforç de venir. No només les fan a l’estudi: també es desplacen fins a la botiga si fa falta, i fer alhora fotos de l’espai si cal. Dos exemples: una botiga de roba multimarca no podrà portar tot l’estoc a l’estudi. O un restaurant que vulgui mostrar imatges dels seus plats per fer una carta, ho tindrà difícil per portar els plats a l’estudi. En aquests casos poden fer les fotos in situ.

Aquestes imatges poden servir, per exemple, per crear un catàleg imprès de tots els productes que ofereix el comerç. Però també pot servir per crear una pàgina web. L’exemple més clar podria ser que la botiga de roba pugui tenir una fitxa de cada peça i posar-la a la venda on-line. A 16nueve es poden encarregar de tot, incloent posar en marxa la botiga on-line. Ara bé, hi ha comerciants que no volen vendre per internet: volen seguir canalitzant les vendes presencialment. Per a això, ofereixen l’opció de web que és un ‘aparador digital’. Cada producte té igualment la seva fitxa, amb tota la informació, però sense l’opció de comprar. “Alguns s’han trobat que venia el client amb tota la venda ja feta: s’ho havia estat mirant tot a la web i en arribar a la botiga va acabar fent la compra, tenint l’experiència de tracte personal que dona el petit comerç”, assegura Martín.

Però les imatges també serveixen per a un ús en què molts estan acostumats a fer servir el mòbil: Instagram. Les fotos professionals de 16nueve marquen la diferència per fer destacar el comerç als perfils socials. I com que també elaboren vídeos, podran servir per fer uns reels que impressionin. Des d’aquesta agència s’encarreguen també de la gestió de les xarxes socials, integrant-ho en una estratègia més gran. “No és només per vendre, sinó per fer marca, perquè no per ser petits no podem crear marca”, puntualitza Martín. Es tracta de crear una reputació, que et tinguin present, i a ajudar al client a imaginar què es trobarà quan vingui.

D’agències de màrqueting n’hi ha moltes, però el que fa únics 16nueve és el tracte proper. “Ens preocupem moltíssim perquè la imatge que transmetem sigui realment l’essència del client: que siguis tu mateix”, assegura Sílvia Martín, que descriu la seva filosofia com kind marketing (màrqueting amable). Ella sap de primera mà el que és treballar al petit comerç, ja que es va criar en un botiga familiar amb tres generacions d’història. O el mateix Jahel Cuaresma, el propietari de 16nueve, que va obrir ell mateix la botiga de fotografia al barri de Sant Andreu i la tira endavant juntament amb un equip de gent jove però amb més de 10 anys d’experiència.

És a la botiga on es poden encarregar alguns serveis que moltes famílies solen fer servir. Per exemple, ara que ve Nadal i l’any nou, creix la demanda de calendaris personalitzats. Si algú els porta fotos, ja siguin físiques o digitals, a 16nueve s’encarreguen de tot: digitalitzar-les si cal, fer la composició i imprimir-ho. Un servei a l’abast de tothom, fins i tot a persones grans, que podran tenir un record personal sense tenir coneixements d’informàtica. “Ens agrada tractar-los amb carinyo”, confessa Martín. Però, de fet, ho fan amb tots els clients, sigui a la botiga o sigui en projectes: “donem un tracte humà, ens preocupem per les persones, som una empresa petita i ens podem enfocar en les necessitats de cadascú”, resumeix.

Annex a la botiga, també tenen un espai de coworking. És a dir, un lloc de treball compartit entre diferents professionals i empreses, amb una bona connexió a internet, i un entorn agradable. Està obert tant a persones individuals que només necessiten una taula per treballar, com a empreses que busquin una petita oficina de grup privada. El millor exemple que és un bon lloc de treball, amb bon ambient, és que és on ells mateixos treballen, traslladant a l’espai aquest amor que tenen per les persones.

Fotografia | Retrat de Jahel Cuaresma i Sílvia Martín | 16nueve

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Contingut patrocinat

Vés a dalt