El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El veïnat de Marià Brossa clama contra l’increment del trànsit

Societat

Si bé el confinament generat per la COVID-19 va suposar un punt d’inflexió a l’hora de posar el vianant al centre de les ciutats, hi ha un sector de Sant Andreu de Palomar que passa ben bé al contrari. Aquest és el cas de la plaça de Marià Brossa i els seus carrers adjacents; un punt pacificat des de fa anys, però que el trànsit privat ha tornat a conquerir per desesperació del seu veïnat.

 

“Estem igual o pitjor que mesos enrere, perquè la gent ha tornat a la feina, a les escoles… i el trànsit s’ha intensificat“, explica Pau Sotelo, veí de la zona afectada, . “Tota la zona dels carrers Agustí i Milà, Segarra, Servet… segueix sent molt transitada i perillosa per la velocitat a la qual passen els cotxes”, afegeix. Davant d’aquesta qüestió, Sotelo insisteix novament a l’Ajuntament a plantejar “una solució i una alternativa, ja que molts conductors es troben que aquesta és l’única via d’entrada que tenen al Casc Antic de Sant Andreu”.

Mentre que abans de la irrupció de la pandèmia el veïnat afectat va començar a desenvolupar tota una sèrie d’accions, actualment es troben que, amb la limitació de reunions a sis persones, no poden organitzar cap assemblea presencial. “Abans quan ens reuníem érem prop d’una quarantena, però en aquest moment d’impàs només hem pogut fer cartells i propaganda de la denúncia”, exposa.

Tota una senyalística que des de fa dies llueix als carrers i places, i que per ara ja ha tingut els primers efectes: “Hi ha cotxes que baixen la velocitat, però molts altres van per feina”. “Nosaltres no culpem als conductors, de fet ells també estan afectats pel munt de voltes que han de donar per carrers estrets i no pensats per aquest gran volum de circulació, però creiem que l’Ajuntament hauria d’habilitar un altre carrer no pacificat per accedir a Sant Andreu”, rebla.

Si bé al proper Ple de Sant Andreu la portaveu dd JxCAT, Anna Satorra, presentarà un prec al Govern de la regidora Lucía Martín per incrementar el nombre de senyals verticals de velocitat màxima a 30 km/h i instal·lar algun ressalt a la calçada dels carrers de la Segarra, Matagalls i la plaça de Marià Brossa, Sotelo contempla la petició com a “insuficient”. “És un tema de reorganitzar el trànsit; redistribuir-lo, perquè després de les obres del carrer Gran i la instal·lació del Mercat provisional, el carrer de la Segarra s’ha convertit en l’únic accés i els vianants pràcticament hem d’anar amb casc”. “Fins i tot tenim uns contenidors colpejats per totes bandes per culpa del volum i del tipus de vehicles que passen per un carrer tan estret”.

El veïnat ha penjat cartells a finestres i senyals per denunciar l’increment del trànsit // DGM

Davant d’aquesta circumstància, el veïnat clama per recuperar “una plaça que ha deixat de ser tranquil·la i uns carrers que estaven pacificats, però que han passat a utilitzar-se com artèries”. “Tots sabem que, en ser carrers per a vianants, les voreres són estretes, passeja gent gran i criatures… però ara no hi ha manera d’anar tranquils”, denuncia. “Calen noves vies d’entrada al Casc Antic, però cap d’aquestes pot ser peatonal“, subratlla.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt