El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Sant Andreu, territori lliure de cases d’apostes

Economia

Sense cap casa d’apostes. Així continuarà Sant Andreu de Palomar, com a mínim, durant un any més. Tot gràcies a la decisió de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona, la qual ha suspès per un any l’admissió de sol·licitud per obrir establiments de jocs d’atzar, salons de joc, apostes, bingos i casinos.

 

La suspensió afecta igualment l’atorgament de llicències i admissió de comunicats per fer obres destinades a l’obertura o ampliació d’aquests tipus de locals. En el cas de Sant Andreu, però, com que aquesta mena de locals ja no existeixen (el darrer en tancar va ser el Bingo El Cid), la darrera part de la norma no serà d’aplicació. La intenció de l’Ajuntament amb aquest veto al joc és “preservar la salut de la ciutadania i evitar els problemes que poden generar”.

L'edifici havia sigut en els seus orígens una fàbrica tèxtil / DGM
L’edifici del bingo havia sigut en els seus orígens una fàbrica tèxtil / DGM

Si bé actualment a Barcelona hi ha un total de 53 locals dedicats als jocs d’atzar: 35 salons de joc, 17 bingos i 1 casino; el Govern municipal vol fer decréixer la xifra amb un nou pla especial urbanístic (pla d’usos) que regularà la implantació d’aquests establiments. En la seva essència, aquest dictaminarà que quan en tanqui un no se’n podrà obrir cap altre i s’evitarà que n’hi hagi a prop d’equipaments sensibles com ara els centres docents i sanitaris amb l’objectiu de defensar la salut de les persones.

Les mesures que ha decidit prendre el consistori van acompanyades igualment d’una exigència a la resta d’administracions públiques perquè limitin la publicitat del joc. Davant la proliferació sense control d’aquest tipus d’anuncis durant els últims anys, íntimament vinculats moltes vegades amb l’emissió d’espectacles esportius, el consistori ja ha demanat que la publicitat del joc tingui el mateix tractament que l’alcohol i el tabac i que, per tant, es prohibeixi en horaris de protecció infantil a la ràdio i a la televisió. En el cas de TMB, els vehicles deixaran de portar publicitat d’aquestes característiques.

Segons els estudis, el 60,2% de la població espanyola entre 15 i 64 anys va jugar a jocs amb diners durant l’any 2017, ja fos presencialment (59,5%) o bé on-line (3,5%). Entre aquests, 20.000 van ser catalans que van desenvolupar un joc problemàtic (la gran major part, homes).

Tags:

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Economia

Vés a dalt