El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El nombre d’usuaris del Bicing creix un 12% arran la COVID-19

Societat

La mobilitat sostenible, a l’alça. El Bicing ha experimentat un creixement d’abonats durant els mesos de maig, juny i juliol i la xifra d’usos ja ha assolit els nivells de principis d’any. Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona, una de les explicacions a aquest fet podria estar vinculada al fet que es tracta un mode de transport més segur, sostenible i saludable respecte a la resta de transports. Només a Sant Andreu el nombre de noves altes ha crescut un 12% des del final del confinament per la COVID-19.

Banner Ajuntament 300x250
 

En aquest darrer mes de juliol s’han superat els usos del mateix període de l’any passat, amb més d’1,3 milions d’usos a tota la ciutat. Les dades del consistori també confirmen la tendència a l’increment d’ús de la bicicleta elèctrica, la qual ha superat a la mecànica. Només en els dies feiners, les bicis elèctriques registren una mitjana de 7,6 usos/dia, mentre que una de mecànica en registra 6,55. Cal tenir en compte però, que el nombre total de bicicletes elèctriques és inferior: actualment la xarxa té 1500 elèctriques i 5000 mecàniques.

S’ha previst que, en les properes setmanes, els veïns de Sant Andreu puguin arribar fins a barris on encara no hi havia estacions, com ara la Marina del Prat Vermell, la Trinitat Nova, Canyelles, la Vall d’Hebron, Verdum, les Roquetes o Ciutat Meridiana, entre d’altres. Un increment de punts d’estacionament que també s’ha ampliat amb nous corredors ciclables. En aquest cas, el darrer i més rellevant que s’ha dut a terme a Sant Andreu és el carril bici que uneix el nucli andreuenc amb el municipi de Santa Coloma pel passeig que porta el mateix nom.

El carril bici que connecta Santa Coloma i Sant Andreu, sobre el riu Besòs // ARXIU

Respecte a les mesures sanitàries que han de mantenir els usuaris, els responsables d’aquest servei de transport públic recorden que encara s’ha de mantenir molta cura a l’hora d’utilitzar-lo i seguir en tot moment les recomanacions de les autoritats sanitàries, com no fer-lo servir si fa menys de 14 dies que s’ha obtingut un diagnòstic positiu en COVID-19, si es tenen símptomes o si s’ha estat en contacte amb alguna persona diagnosticada, així com rentar-se bé les mans abans i després de cada trajecte.

A més, també han incidit en la necessitat de fer servir la mascareta, evitar tocar-se la cara durant el trajecte o tapar-se la boca amb l’avantbraç si s’ha d’esternudar o tossir. Per últim, recorden la necessitat de mantenir la distància social de 2 metres amb altres ciclistes o evitar l’ús de carrils bidireccionals i zones de vianants, entre d’altres.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt