El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

obres - pàgina 6

Neguit entre els botiguers davant les obres del carrer Gran

Economia

El rellotje ja ha començat el compte enrere. A partir de la primera setmana de maig (dia i hora encara a confirmar de forma oficial), les retroexcavadores entraran pel carrer Gran amb l’objectiu de retornar-lo als seus veïns i veïnes. Una pacificiació, però, que encara té serrells per tancar. Plecs que no fan més que incrementar el neguit dels botiguers.

Continua llegint

Intenten aturar la reforma del Carrer Gran de Sant Andreu

Societat

De la mà del PP, l’Eix Comercial de Sant Andreu ha fet arribar a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat el seu darrer clam perquè s’aturi l’inici de les obres de pacificació del carrer Gran de Sant Andreu. Tal com ha argumentat el regidor popular, Xavier Mulleras, “no hi ha el consens necessari” perquè les màquines comencin a treballar. De fet, l’últim bastió al qual s’aferra l’entitat comercial és un suposat canvi de sentit del vial.

Continua llegint

Així serà l’ampliació de l’Escola Ignasi Iglésias

Societat
Recreació virtual de com quedarà l'Escola Ignasi Iglésias en finalitzar les obres / CEB

Les retroexcavadores ja estan a punt per entrar al pati de l’Escola Ignasi Iglésias. El Consorci d’Educació de Barcelona ja ha tancat la licitació de les obres del complex educatiu, les quals es calcula que poden suposar una inversió de 5 milions d’euros (IVA inclòs).

Continua llegint

El carrer Gran de Sant Andreu tornarà a ser dels veïns

Societat

Compte enrere. Després que l’Ajuntament de Barcelona hagi tret a licitació les obres, la pacificació del carrer Gran ja no té marxa enrere. En total, el consistori invertirà prop de cinc milions d’euros en l’obra pública més transcendental pel nucli urbà, la qual canviarà el caràcter vital de Sant Andreu. 850 metres entre Joan Torras i la Rambla de Fabra i Puig que tornaran a ser dels veïns i veïnes.

Continua llegint

El cul de sac de la Rambla canviarà la pavimentació

Societat
Rambla de l'Onze de Setembre / DGM

Noves obres a la vista. El tram final de la Rambla de l’Onze de Setembre canviarà la pavimentació, tal com ja s’ha dut a terme en la zona que va del carrer Gran de Sant Andreu fins al carrer de Santa Coloma. De fet, aquesta es tracta de la segona de les quatre fases de remodelació de la Rambla, tot i que en aquest cas les obres ajuden a treure a la llum una demanda veïnal que sembla haver quedat en l’oblit per part del poder polític: la connexió de les rambles de l’Onze de Setembre i Prim.

Continua llegint

El cul de sac de la Rambla canviarà la pavimentació

Societat
Rambla de l'Onze de Setembre / DGM

Noves obres a la vista. El tram final de la Rambla de l’Onze de Setembre canviarà la pavimentació, tal com ja s’ha dut a terme en la zona que va del carrer Gran de Sant Andreu fins al carrer de Santa Coloma. De fet, aquesta es tracta de la segona de les quatre fases de remodelació de la Rambla, tot i que en aquest cas les obres ajuden a treure a la llum una demanda veïnal que sembla haver quedat en l’oblit per part del poder polític: la connexió de les rambles de l’Onze de Setembre i Prim.

Continua llegint

Les obres del nou institut “destrueixen salvatgement” una nau de la Fabra i Coats

Societat
Una excavadora retira les restes de l'últim moll de càrrega de la Fabra i Coats / X. de la Cruz

Amb les mans al cap. Horroritzats. Així és com es miren els historiadors del Centre d’Estudis Ignasi Iglésias (CEII) les obres del futur Institut Martí Pous que s’encabirà a la nau més antiga de l’antiga fàbrica de Ca l’Alzina (popularment coneguda com a Fabra i Coats). “L’han destruït salvatgement; no han tingut cap mirament”, lamenta l’especialista en el recinte fabril del CEII, Xavi de la Cruz.

Continua llegint

La L1 del metro tornarà a arribar fins a Fondo

Societat
Imatge de la via renovada al seu pas per sota del riu Besòs / TMB

A partir de demà divendres 1 de setembre, la Línia 1 del metro tornarà a circular entre Torras i Bages i Fondo. La normalització del servei arriba després d’un mes d’obres que han suposat una inversió de 4,5 milions d’euros públics. Per tant, des de les 5 hores de la propera matinada de divendres, els trens tornaran a circular entre Hospital de Bellvitge fins a Fondo i viceversa, tal com estava previst en el calendari.

Continua llegint

1 4 5 6
Vés a dalt