El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

cotxes

Les entitats volen més celeritat amb la reforma de la Meridiana

Societat

La Comissió de Veïns i Veïnes per la Reforma de la Meridiana ha emès un comunicat en què reclama a l’Ajuntament més celeritat amb els tràmits per posar en marxa la reforma de la Meridiana entre Fabra i Puig i el pont de Sarajevo. Segons han exposat, des del consistori els han fet saber que començarà la redacció del projecte el segon semestre de 2025. Un calendari, però, que no agrada pas a les entitats. Tal com exigeixen, aquest mateix febrer s’haurien de posar amb la qüestió.

Continua llegint

Tot a punt per començar les obres de la Meridiana fins a Fabra i Puig

Societat

La nova Meridiana ja té data d’arribada a Sant Andreu de Palomar. Tal com ha confirmat l’Ajuntament de Barcelona, aquest primer trimestre de 2025 començaran les obres per transformar l’avinguda en una via amb menys cotxes i més espai per a vianants i ciclistes. La intervenció s’executarà en el tram que va de Felip II fins a la rambla de Fabra i Puig durant 18 mesos i suposarà una inversió de 26 milions d’euros.

Continua llegint

L’aparcament de La Maquinista passa a ser de pagament

Economia
El centre comercial de la Maquinista dubta de la viabilitat jurídica del projecte / DGM

Pagar per aparcar. 24 anys després de la seva inauguració, l’aparcament exterior i subterrani de La Maquinista ha deixat de ser de lliure accés i gratuït. Des d’aquest 1 de novembre, a les portes de la campanya de Nadal, els responsables del recinte han decidit passar a cobrar per estacionar el cotxe a les instal·lacions.

Continua llegint

El veïnat carrega contra la manca de solucions a l’increment del trànsit

Societat

El veïnat dels entorns de la plaça de Marià Brossa, organitzat sota la Plataforma per la Distribució del Trànsit a Sant Andreu, ha emès aquest dimarts una nova carta al Govern del Districte, on critiquen la manca de mesures per solucionar el problema de la mobilitat al Casc Antic. Segons exposen, el canvi de sentit del carrer Gran entre Malats i Joan Torras, aconseguit “gràcies a les protestes de la gent“, encara és insuficient. Segons detallen, en el darrer estudi que han efectuat els membres de la plataforma a peu de carrer han comptat que cada dia passen per Agustí i Milà 3.110 vehicles i uns altres 1.156 per Servet.

Continua llegint

La plaça del Mercadal, un aparcament improvisat i irregular

Societat

Davant l’utopia que representa trobar un espai on aparcar a l’entramat del Casc Antic de Sant Andreu, alguns han decidit agafar la drecera de l’incivisme i la irregularitat. La destinació: la plaça del Mercadal. Encara que en aquest icònic racó de Sant Andreu no es pugui aparcar, dia rere dia vehicles particulars i industrials s’estacionen sobre la vorera i sota les voltes. De fet, cap dels que infringeixen la norma sembla saber que aquell espai és de titularitat privada amb servitud de pas per als vianants.

Continua llegint

L’AFA del Turó Blau exigeix reduir el trànsit al voltant de l’escola

Societat

La Revolta Escolar ja ha arribat a Sant Andreu. Després que el moviment es propulsés des d’una vintena de centres educatius del centre de Barcelona per exigir la pacificació del trànsit als seus entorns, les famílies de l’AFA de l’Escola Turó Blau han decidit afegir-se a la iniciativa. La seva primera acció: tallar el carrer Gran de Sant Andreu aquest divendres 7 de maig a les 17 hores.

Continua llegint

L’Ajuntament allargarà la reforma del carrer Gran fins a Mossèn Clapés

Societat

La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat la pacificació del carrer Gran de Sant Andreu, entre el carrer de Joan Torras i la plaça de Mossèn Clapés. Aquesta obra correspon a la segona fase de la reurbanització de la columna vertebral de Sant Andreu de Palomar, després que el primer tram s’inaugurés en el primer semestre de 2019.

Continua llegint

Lucía Martín segueix sense pacificar els entorns de Marià Brossa

Societat

El passat 4 de novembre l’Ajuntament del Districte de Sant Andreu anunciava la instal·lació de noves senyals als voltants de la plaça de Marià Brossa, amb l’objectiu de “regular i alleujar el trànsit”. Segons la institució comandada per la regidora Lucía Martín, aquest reforç “respon a les demandes del veïnat de la zona” i suposava una nova passa per “seguir treballant per pacificar el trànsit“. El veïnat organitzat d’aquest sector de Sant Andreu, però, no està gens d’acord amb la versió oficial de l’equip de la regidora.

Continua llegint

Els veïns del sud de Sant Andreu, tips del trànsit

Societat

Si primer van ser els veïns dels voltants de la plaça de Marià Brossa els que van dir prou davant l’increment del trànsit pels seus carrers, ara han sigut els veïns del sector sud de Sant Andreu. “Des que van pacificar el carrer Gran de Sant Andreu, que ara tot el trànsit rodat que va direcció la rambla passa pels carrers del Segre i Virgili“, denuncia Raúl Sánchez com a veí afectat.

Continua llegint

La contaminació generada pels cotxes a la Meridiana, sota lupa

Societat
2-avinguda-avenida-meridiana-desde-la-mediana-infinito-editada-david-garcia-mateu

Des d’aquesta setmana Sant Andreu compta amb la seva primera estació per mesurar els nivells de contaminació de l’aire que respiren els veïns. Ubicada a l’avinguda Meridiana, just davant de l’Hipercor, aquesta permetrà ampliar la recollida de dades sobre la contaminació que genera el trànsit en aquest vial. Això sí, com que encara s’han d’ajustar tots els paràmetres necessaris per poder-la incorporar a la xarxa de vigilància i control de la qualitat de l’aire, l’estació es troba actualment en període de proves i no apareixerà fins d’aquí uns dies al portal web de l’Ajuntament de Barcelona.

Continua llegint

Vés a dalt