El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El veïnat carrega contra la manca de solucions a l’increment del trànsit

Societat

El veïnat dels entorns de la plaça de Marià Brossa, organitzat sota la Plataforma per la Distribució del Trànsit a Sant Andreu, ha emès aquest dimarts una nova carta al Govern del Districte, on critiquen la manca de mesures per solucionar el problema de la mobilitat al Casc Antic. Segons exposen, el canvi de sentit del carrer Gran entre Malats i Joan Torras, aconseguit “gràcies a les protestes de la gent“, encara és insuficient. Segons detallen, en el darrer estudi que han efectuat els membres de la plataforma a peu de carrer han comptat que cada dia passen per Agustí i Milà 3.110 vehicles i uns altres 1.156 per Servet.

 

Un volum de trànsit que observen com un perill en concentrar-se en carrers teòricament pacificats i de preferència per a vianants, a la vegada que els genera “una alta contaminació acústica” per la seva proximitat als habitatges i pel tipus de pavimentació dels vials (llambordes). “Els vehicles, a més, passen a velocitats molt per sobre de la permesa (especialment als carrers Servet i Agustí i Milà) i cometen infraccions com el gir no autoritzat per furgonetes entre Servet-Arbúcies o el de Tramuntana- Segarra”, denuncien. “Sembla que aquestes infraccions de trànsit, que posen en perill la integritat de les persones, us importen ben poc, ja que les coneixeu des de fa més de dos anys i no hi heu intervingut“, assenyalen als responsables del Districte.

Una conjunció de problemàtiques a la qual sumen la redistribució del trànsit que s’ha produït des de l’inici de les obres per pacificar el segon tram del carrer Gran, fet que ha comportat “la desviació d’encara més vehicles cap als carrers Agustí i Milà i Tramuntana”. Un increment de vehicles que, creuen, encara serà més important a partir del moment que es tanqui el carrer del Mercat, tan bon punt entri en funcionament el Mercat definitiu. Segons avancen, el tall deixarà com a única via d’entrada a la plaça el carrer de Vintró, de manera que els camions de mercaderies hauran de passar, sí o sí, pels entorns de Marià Brossa.

El pla de mobilitat

Des de la plataforma també recorden al Districte que es van comprometre a fer un estudi de mobilitat el qual, a hores d’ara, ha resultat ser “un frau”, critiquen. Les raons: no es va començar a fer durant el primer semestre de 2021 tal com els havien promès i fins avui dia “només s’han celebrat dues sessions i l’única feina que han fet l’empresa que es va contractar va ser un document que no concretava cap canvi ni establia cap mena de calendari d’execució“. En paral·lel, els veïns destaquen que ja s’ha liquidat el contracte amb aquesta empresa i que ara, la nova adjudicatària, haurà de tornar a començar: “[Des del Govern] ja situeu la fase d’execució més enllà del 2023, és a dir, més enllà de les eleccions municipals”, exposen. Una dilació que, al seu parer, suposa un “abandonament” de les seves funcions governamentals.

Més enllà de la inexistència d’un pla de mobilitat, des de la plataforma assenyalen com fins ara els estudis que s’han dut a terme no han sigut “gens democràtics”. “Els documents elaborats fruit de les dues trobades no han respost a les inquietuds dels participants; no esteu tenint en compte les demandes reals de les veïnes i veïns […], només plantegeu canvis de mínims que no milloren els problemes de fons i únicament responen als criteris d’uns tècnics i d’uns polítics que, com malauradament hem pogut veure, desconeixeu molt la realitat quotidiana del districte”, emfatitzen.

El sector sud de Sant Andreu, un altre dels punts conflictius en termes de circulació // DGM

La superilla

Per últim, des de la Plataforma per la Distribució del Trànsit observen com “un acte de cinisme” el fet que Govern municipal anunciés la hipotètica implantació d’una superilla a Sant Andreu, quan el mateix executiu ha resultat “ser incapaç de resoldre els problemes derivats del trànsit a diversos punts del districte”. Per aquest motiu, insisteixen en el fet que, abans d’implementar cap canvi en el model de trànsit al Casc Antic, atenguin a les seves peticions de canviar de sentit el carrer d’Arbúcies, dotar d’un doble sentit de circulació al lateral de la Meridiana des del Pont del Dragó fins a Sant Andreu Arenal i es torni a habilitar el carrer Sant Adrià com una via d’entrada més al nucli antic de Sant Andreu (tan bon punt entri en funcionament el nou Mercat).

1 Comentari

  1. Canviar de sentit el carrer d’Arbúcies només faria que agreujar el que ja tenim, obligant als vehicles a fer més voltes pel casc antic… justament és el que no volem els veïns del casc antic.. Sembla que algú de la plataforma mira per que li passin els menys cotxes possibles per la porta de casa seva i li peta la resta… La solució al transit pel casc antic, encar que no agradi, la sap tothom i passa per tornar a tenir el carrer Gran d’un únic sentit, com sempre.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt