El diari independent de Sant Andreu de Palomar

La poesia pren el vestíbul de la Fabra i Coats amb un nou grup d’agitació

Cultura

Dels versos redactats a omplir el recinte fabril. El vestíbul de la Fàbrica de Creació de la Fabra i Coats acull des d’aquest març una nova proposta cultural que convida a escriure, escoltar i dir poesia en veu alta: el grup d’agitació poètica, una activitat gratuïta i oberta a tots els públics. La iniciativa ha arrencat aquest 10 de març i es desplegarà en tres sessions més: el 24 de març, i el 14 i 28 d’abril, sempre de 17 a 19 hores. El projecte el condueixen les artistes residents Tatiana Donoso i Anna Pantinat.

 

La proposta busca transformr el vestíbul en un espai viu on la poesia deixa de ser només lectura per convertir-se en experiència compartida. Les sessions s’organitzen en dos ambients: un espai d’escriptura i un altre de lectura i recitació en veu alta. En aquest sentit, les persones participants es poden moure lliurement entre aquests espais per construir el seu propi recorregut creatiu. L’objectiu és incentivar i acompanyar els processos creatius i, al mateix temps, potenciar l’escolta activa i el diàleg al voltant dels textos.

Poesia per a tothom

L’activitat no requereix experiència prèvia. Hi participen infants, joves i adults, amb independència del seu nivell. De fet, la proposta posa el focus en la pràctica i en el procés, amb materials pensats per facilitar la creació. Per facilitar la creativitat dels assistents, aquests disposen de fitxes, llibres i estímuls d’escriptura, així com d’un espai preparat amb micròfon i cadires per compartir els textos en veu alta.

El grup d’agitació poètica forma part de les iniciatives de Fabra i Coats per fomentar la creació comunitària. A través de projectes col·lectius i processos personals, la proposta busca generar un espai d’aprenentatge compartit.

Fotografia | Vestíbul de la Fàbrica de Creació de la Fabra i Cotas // 48hopenhousebarcelona

 

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Cultura

Vés a dalt