El Club Natació Sant Andreu ha fet història en conquerir la seva primera Supercopa d’Europa femenina de waterpolo aquest diumenge, després de superar amb autoritat el ZV de Zaan neerlandès per un contundent 17 a 10 a la piscina Pere Serrat de la rambla de Fabra i Puig. Aquest triomf converteix l’equip barceloní en el segon club estatal en aixecar aquest trofeu, prenent el relleu del CN Sabadell, que domina el palmarès amb cinc corones. Amb aquest títol, el conjunt dirigit per Javi Aznar reafirma la seva hegemonia continental, iniciada al maig amb la victòria a la Champions League a El Pireo contra el mateix Sabadell.
Les catalanes, campiones de la Champions 2024-25, van demostrar la seva superioritat des del xiulet inicial a la piscina del barri de Sant Andreu. Un parcial de 3 a 0 en els tres primers minuts, impulsat per l’encert de les germanes Elena i Ariadna Ruiz, va posar el partit de cara. Elena, amb un espectacular hat-trick, va liderar l’atac amb cinc gols en total, mentre que Ariadna en va aportar tres. Malgrat l’esforç del ZV de Zaan, liderat per les germanes Lieke i Bente Rogge i l’exjugadora andreuenca Roline Schuijt, el Sant Andreu va mantenir el control. Al final del primer quart, el marcador ja reflectia un clar 7 a 3.
El segon quart va veure un lleuger equilibrí en el joc, però tres gols consecutius de Queralt Anton, Paula Camus i Gisel·la Farré van disparar la renda fins a l’11 a 6 al descans. A la represa, la portera Martina Terré va brillar amb una gran aturada que va desencadenar un contracop i un penal transformat per Ariadna Ruiz. Queralt Anton, amb un golàs per l’esquadra, va situar el 14 a 7 a falta de vuit minuts, pràcticament sentenciant el partit. En el darrer quart, el Sant Andreu va defensar la seva avantatge amb solidesa, tancant el duel amb un empat parcial (3 a 3) i assegurant el títol.
Les màximes golejadores del conjunt amfitrió van ser Elena Ruiz (5 gols), Ariadna Ruiz (3), Alice Williams (2) i Nona Pérez (2). L’equip va exhibir una defensa sòlida i transicions letals, especialment en el tram inicial, on va marcar el ritme amb un joc ràpid i efectiu. Tot i un lleuger descens en l’efectivitat al segon quart, el Sant Andreu no va donar opcions a una remuntada neerlandesa. En els minuts finals, Javi Aznar va donar oportunitats a la jove portera Noemí Gómez, que va participar en la festa durant 3 minuts i 20 segons.
AVUI HEM FET HISTÒRIA!!! 🏆
La nostra primera supercopa d’Europa i a casa. Què més podem demanar.
Hem tocat el cel!! 🤩🤩🤩 pic.twitter.com/rFx0WBzbRa
— CN Sant Andreu (@CNsantandreu) October 12, 2025
Aquest triomf arriba després d’un inici de temporada amb gust agredolç, ja que el Sant Andreu havia perdut les finals de la Copa Catalunya (contra el Mataró) i la Supercopa d’Espanya (contra el Sabadell). La victòria a la Supercopa d’Europa no només redimeix aquests entrebancs, sinó que segella un 2025 històric per al club, amb el doblet de Champions i Supercopa. El CN Sant Andreu s’afiança així com una potència del waterpolo femení europeu, desafiant el domini del CN Sabadell, que ha guanyat el trofeu en cinc ocasions (2013, 2014, 2016, 2023, 2024).
Aquest èxit a la piscina Pere Serrat, amb el suport del públic andreuenc, és un pas més en la consolidació del projecte de Javi Aznar, que combina veterania i joventut per mantenir el Sant Andreu al capdavant del waterpolo continental. Amb aquest títol, el club no només celebra un nou trofeu, sinó que també inspira el futur del waterpolo femení.
Fotografia | RFEN