El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

mobilitat - pàgina 4

La pressió veïnal arrenca el compromís d’instal·lar un semàfor a Torras i Bages

Societat

Després d’acumular nou mesos de retard per la pandèmia (sense ja sumar els retards endèmics del projecte Casernes), el passat mes de maig s’obria al veïnat la rambla de Marta Mata. Un vial verd que travessa els antics solars militars i que dona continuïtat al carrer de Fèlix Amat per arribar fins a l’Escola Eulàlia Bota i al CAP Casernes. La sorpresa dels veïns de la zona? L’obra no incorporava cap semàfor per travessar amb seguretat l’últim pas per a vianants que queda sense semàfor a Torras i Bages.

Continua llegint

Colau vol portar el tramvia fins Sant Andreu

Societat

Aposta en ferm pel transport públic. El Departament d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona treballa en un avantprojecte per dur el tramvia fins Sant Andreu de Palomar. Així ho constata la documentació a la qual ha tingut accés L’Exprés de Sant Andreu, on es recull la voluntat del Govern de l’alcaldessa Ada Colau d’expandir la xarxa de tramvia per tota la ciutat. Segons aquests informes preliminars, el tramvia entraria al nucli urbà a través del carrer Gran de la Sagrera i arribaria fins al sector de la comissaria dels Mossos d’Esquadra de les Casernes.

Continua llegint

Les obres de la nova trama de carrils bici començaran abans de l’estiu

Societat

La societat Barcelona – Sagrera Alta Velocitat (BSAV) ha tret a licitació aquesta passada setmana el contracte per executar la nova trama de carrils bici que s’ha d’estendre al voltant del carrer del Pare Manyanet. Segons fonts de BSAV, està previst que els operaris comencin a treballar just abans de l’estiu, entre els mesos de maig i juny de 2022. El cost de les obres serà aproximadament de 800.000 euros (sense IVA).

Continua llegint

La rambla de Fabra i Puig serà repavimentada

Societat

La darrera Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat el projecte per canviar la pavimentació del tram central de la rambla de Fabra i Puig. En concret, l’obra es durà a terme entre els carrers Gran de Sant Andreu i Concepció Arenal i comptarà amb un pressupost de 844.000 euros públics (IVA inclòs). Un cop es publiqui l’aprovació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, els veïns, comerciants i entitats podran presentar les seves al·legacions al projecte durant els 30 dies següents.

Continua llegint

La inseguretat i la brutícia, principals problemes del veïnat

Societat

L’Ajuntament de Barcelona ha publicat aquest dimarts l’Enquesta de Serveis Municipals 2021 on recull, ja de forma oficial, que la percepció veïnal d’inseguretat i brutícia és majoritària al districte. De fet, si bé la manca de seguretat és una qüestió que l’any 2019 ja va ocupar la principal font de preocupació, ara la manca de neteja ha desbancat qüestions com l’habitatge o l’atur. En concret, els veïns de Sant Andreu de Palomar clamen principalment per una millora de la neteja i dels espais verds.

Continua llegint

Així serà la futura xarxa de carrils bici de Sant Andreu

Societat

Després de convertir tots els vials limitats a 30 km/h en ciclables i generar nous carrils bici segregats a carrers com el del Segre o el passeig de Santa Coloma, ara l’Ajuntament de Barcelona ja treballa en un nou paquet de carrils bici. Una nova infraestructura que sobretot s’expandirà per la zona nord-est de Sant Andreu i que se sumarà als carrils que s’han començat a construir al sector de Pare Manyanet.

Continua llegint

La nova estació de Sant Andreu Comtal posa la sisena marxa

Societat

El Consell d’Administració d’Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha donat llum verda a la licitació de les obres per instal·lar la via i el conjunt d’aparells elèctrics de la nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal. El contracte, que es licita per un import de 10,5 milions d’euros (IVA inclòs), haurà d’executar-se en deu mesos i suposarà la darrera passa per la posada en servei de l’anhelada infraestructura a finals de 2022. Abans, però, també caldrà traslladar les vies de l’R2 per l’interior de la nova estació de la Sagrera Alta Velocitat.

Continua llegint

La plaça del Mercadal, un aparcament improvisat i irregular

Societat

Davant l’utopia que representa trobar un espai on aparcar a l’entramat del Casc Antic de Sant Andreu, alguns han decidit agafar la drecera de l’incivisme i la irregularitat. La destinació: la plaça del Mercadal. Encara que en aquest icònic racó de Sant Andreu no es pugui aparcar, dia rere dia vehicles particulars i industrials s’estacionen sobre la vorera i sota les voltes. De fet, cap dels que infringeixen la norma sembla saber que aquell espai és de titularitat privada amb servitud de pas per als vianants.

Continua llegint

Sant Andreu, entre els districtes més contaminats

Societat

L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) ha fet públic un informe sobre la qualitat de l’aire a la ciutat abans i durant el confinament, el qual situa el Districte de Sant Andreu com un dels més contaminats. En concret, el districte és el tercer amb major presència de partícules PM 2,5, per darrere de Sant Martí i l’Eixample. Si bé les dades obtingudes durant el període de reducció d’activitat van complir amb els límits de la Unió Europea, a criteri de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) la presència d’aquestes partícules encara hauria de ser menor per preservar la salut del veïnat.

Continua llegint

Colau edulcora el ‘pelotazo’ de La Maquinista

Societat
El centre comercial de la Maquinista dubta de la viabilitat jurídica del projecte / DGM

El Govern de l’Ajuntament de Barcelona, capitanejat per l’alcaldessa Ada Colau, ha anunciat aquest divendres l’acord al qual ha arribat amb la societat propietària de La Maquinista, Unibail-Rodamco Westfield (URW) respecte a l’ampliació del centre comercial. Segons el consistori, es tracta d’un “pacte històric”, encara que manté aspectes propis del ‘pelotazo’ urbanístic i comercial que l’any 2015 va pactar l’empresa amb l’anterior executiu de l’exregidor Raimond Blasi (CiU).

Continua llegint

Vés a dalt