El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

mobilitat - pàgina 2

Una dècada d’obres per aixecar el 40% de l’estació de la Sagrera

Societat

Deu anys després que entrés la primera excavadora a la platja de vies de la Sagrera, l’obra de la futura estació intermodal d’ata velocitat ja ha assolit el 40%. Així ho ha anunciat l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens que ha assegurat que en els proper tres anys es duran a terme els treballs per acabar els accessos ferroviaris i fixar les vies i les andanes. Actualment hi treballen 500 operaris cada dia, una xifra insòlita.

Continua llegint

El PERI Lanzarote, assetjat pel volum i la velocitat dels cotxes

Societat

Històricament la cruïlla dels carrers de Residència i Lanzarote ha sigut territori del motor. Entre tots dos carrers hi havia desenes de places d’aparcament que posaven l’espai públic a disposició dels conductors. Una servitud que ha canviat amb la darrera reforma de tot aquest sector de Sant Andreu. Però… el canvi ha sigut real o només estètic?

Continua llegint

Els busos llançadora faran tot el recorregut de Fondo a Clot

Societat

Millores en el transport públic. A partir del dijous 25 de juliol, la llançadora de bus farà tot el recorregut entre Fondo i el Clot i ja no caldrà fer transbordaments. Alhora, un segon servei continuarà reforçant l’eix de Clot fins a Fabra i Puig per absorbir l’alta demanda d’aquest tram. Tot i unificar les dues rutes existents fins ara, TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se (en especial la línia 9 Nord de metro), ja que el bus llançadora continuarà sent incapaç d’absorbir el 100% de la demanda que tenia l’L1.

Continua llegint

Jutge i Fiscalia no veuen corrupció a les obres de l’AVE

Economia

El desviament de 80 milions d’euros per les obres de la futura estació de La Sagrera no és delicte. Així ho ha determinat la jutge que ha investigat el cas, Maria del Carmen Suárez, avalada per la Fiscal Marta Marquina, qui també demanava arxivar-lo. Segons es desprèn de les diligències processals, els excessos pressupostaris s’haurien degut a desajustos econòmics relacionats amb les presses per acabar l’obra. Al final, però, la investigació va acabar aturant el projecte durant quatre anys.

Continua llegint

Prova d’estrès en la mobilitat dels veïns per la vaga a Renfe

Societat
Les obres del Parc Lineal al seu pas per Sant Andreu / DGM

Dilluns laboral, dilluns de maldecaps. Al tall per obres de renovació de l’L1 de metro caldrà sumar la vaga dels treballadors de Renfe. Tal com ha convocat el sindicat Comissions Obreres (CCOO), els maquinistes secundaran una jornada d’aturades parcials que no farà més que generar una nova prova d’estrès al transport públic que connecta Sant Andreu amb Santa Coloma i el centre de Barcelona.

Continua llegint

Primers 400 metres de via substituïts a les obres del metro

Societat

Obres en marxa. Segons fonts de TMB, les tasques per renovar la infraestructura de l’L1 de metro entre Clot i Fondo avancen a “bon ritme”. Per ara ja s’han substituït 400 metres de via en el tram que va de Clot a Baró de Viver en el que es tracta de l’obra de manteniment “més important” a la xarxa, segons la tècnica de projectes de via del metro de Barcelona, María José Fons. De fet, els trams que s’estan renovant tenen entre 65 i 51 anys d’antiguitat.

Continua llegint

Les estacions de Sant Andreu mouen 40.000 usuaris al dia

Societat

Creixement exponencial. El servei de Rodalies de Catalunya (operat per Renfe) ha vist com en només dos anys s‘ha disparat el nombre d’usuaris que fan servir les estacions ubicades al districte de Sant Andreu. Mentre que Sant Andreu Arenal ha mantingut els mateixos viatgers entre el 2016 i el 2018, a Sant Andreu Comtal i La Sagrera el nombre de validacions s’ha disparat. Totes tres estacions sumen 42.116 viatgers diaris, segons un estudi de l’empresa.

Continua llegint

ENQUESTA | Hi ha suficients alternatives al tall del metro?

Societat

Des d’aquest passat cap de setmana el servei de metro de l’L1 entre Clot i Fondo ha quedat interromput per les obres de reforma integral que s’estan duent a les instal·lacions. Una afectació que s’ha buscat pal·liar amb dues rutes de bus llançadora i que des de TMB ja s’admet com a insuficient, pel que conviden a buscar rutes alternatives fins que finalitzin les obres, però…

Continua llegint

El tall de l’L1 de metro provoca maldecaps entre els usuaris

Societat

Dilluns, primer dia laborable i primera prova de foc al transport públic. Després del tall de l’L1 de metro entre Fondo i Clot, els usuaris habituals de metro han hagut de buscar alternatives per arribar a les seves destinacions. Mentre que el servei de llançadora en doble ruta no ha fet el pes a ningú i molts no sabien ben bé com arribar a la feina, des de TMB s’ha insistit en la necessitat de buscar altres rutes. Segons asseguren des de l’empresa, resulta “impossible” que els autobusos extraordinaris absorbeixen tots els viatgers del metro.

Continua llegint

El bus llançadora per les obres de l’L1 farà un recorregut incomplet

Societat

Després d’avançar que la Línia 1 de metro quedarà fora de servei entre Clot i Fondo per obres des del 29 de juny fins al 30 d’agost, L’Exprés de Sant Andreu ha tingut accés en exclusiva a documents de TMB on es detalla com se substituirà el servei de suburbà per un en superfície. D’entrada, cal destacar que els autobusos llançadora no supliran el recorregut sencer que fa la línia.

Continua llegint

Vés a dalt