El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Rodalies reestructura els serveis a Fabra i Puig després del sabotatge

Societat

Arran del sabotatge que durant la matinada de diumenge va patir l’estació de Montcada – Bifurcació, Rodalies de Catalunya ha reestructurat les línies davant la impossibilitat de recuperar el seu normal funcionament fins d’aquí a dos mesos aproximadament. D’entrada, els andreuencs més perjudicats són els que fan servir les línies que circulen per l’estació de Fabra i Puig (abans Sant Andreu Arenal). Pel que fa als usuaris de l’estació de Sant Andreu (R2, antiga Comtal), aquests ja han recuperat la freqüència habitual de trens.

 

L’afectació a Montcada – Bifurcació ha suposat que els trens de l’R3 ja no puguin circular per aquesta, de manera que els veïns de Sant Andreu que volen pujar direcció Vic/Puigcerdà, hauran de fer servir primer un bus llançadora des de l’estació de Fabra i Puig fins a Montcada – Ripollet i després enllaçar amb el tren. La línia ha passat a oferir un servei de dos trens per hora i sentit (cada 30 minuts, aproximadament).

Pel que fa als usuaris de l’R4, aquests sí que podran agafar el tren directament a Fabra i Puig. Ara bé, en cas de dirigir-se cap a alguna estació direcció Sant Vicenç de Calders i ubicada més enllà de l’Hospitalet de Llobregat, hauran de fer transbordament entre trens a l’Hospitalet, ja que la línia s’ha dividit en dos trams. Respecte als usuaris que es desplacin direcció Manresa, aquests no caldrà que facin cap transbordament. Només els viatgers que vulguin fer servir l’R12 direcció Lleida hauran d’encaminar-se a un R4 direcció Manresa i fer transbordament en bus entre Manresa i Calaf (on els esperarà l’R12). Pel que fa a la freqüència de trens, l’R4 oferirà també dos trens per hora i sentit (cada 30 minuts, aproximadament).

Per altra banda, l’R7 ha quedat suprimida, de manera que els estudiants i personal de la UAB que es vulguin desplaçar fins a la universitat hauran de fer servir un R4 i baixar a Cerdanyola del Vallès. Allà els esperarà un bus per fer el trajecte per carretera fins a la UAB.

Per últim, des de Renfe recorden que la reconfiguració de les línies també pot estar subjecta a problemes de disponibilitat de trens i de maquinistes. A més, esperen poder reconfigurar els serveis a mesura que els operaris d’Adif avancin en les tasques de normalització de la infraestructura. Les primeres estimacions del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible assenyalen que caldrà invertir aproximadament 15 milions d’euros per recuperar el servei.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt