El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

tren

Sant Andreu estrena la nova estació

Societat

Jornada d’inauguració. Aquest dilluns a les 5.17 hores ha efectuat parada amb puntualitat el primer tren a la nova estació de Sant Andreu direcció Aeroport. Una arribada que no només ha suposat una fita pel que fa al restabliment de les línies R2 Nord i R11 després de tres mesos d’obres i transbordaments, sinó que també ha esdevingut la primera gran estrena del Pla Sant Andreu – La Sagrera. Una presentació que, en tot cas, no ha estat mancada d’aires preelectorals: a la seva primera jornada d’obertura no hi han volgut faltar l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, la regidora de Sant Andreu, Lucía Martín, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, i el conseller de Territori, Juli Fernández. Com a màxims representants de les seves corresponents administracions, cap d’ells ha volgut desaprofitar l’avinentesa per treure pit de la seva gestió a l’hora d’invertir recursos en pro de la mobilitat.

Continua llegint

Sant Andreu Comtal, sense servei després de 168 anys d’activitat

Societat

Després que a les 00.17 hores de la passada nit de divendres a dissabte sortís el darrer tren de Sant Andreu Comtal direcció Granollers Centre, l’estació en activitat més antiga de tot l’Estat ha quedat sense servei de forma definitiva. Una inactivitat que es perllongarà fins que Adif i Ajuntament de Barcelona acordin com fer el traspàs de l’immoble per tal que el consistori el doti d’un nou ús. Per ara, tant la colla gegantera com l’AVV de Sant Andreu de Palomar, entre d’altres, s’han mostrat interessats per un edifici de 168 anys d’història que sempre ha evocat multitud de vivències.

Continua llegint

BSAV torna a licitar la redacció del projecte per cobrir les vies

Economia

El consorci Barcelona – La Sagrera Alta Velocitat (BSAV) ha hagut de tornar a treure a licitació la redacció del projecte per cobrir totes les vies i els nous carrils per a cotxes entre el carrer del Palomar i Josep Soldevila. La raó: l’empresa a la qual es va adjudicar la redacció del projecte fa any i mig, TEC-CUATRO, S.A., va entrar en concurs de creditors a finals del darrer mes de març. Com que la companyia només va poder executar el 20% de l’encàrrec de BSAV, ara el consorci ha hagut de tornar a treure a licitació la redacció del projecte. Una tasca que serà clau per començar a construir el primer tram del Parc del Camí Comtal. El pressupost de partida: 775.000 euros (sense IVA).

Continua llegint

Les estacions de Sant Andreu canviaran de nom

Societat

L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha decidit canviar el nom de les dues estacions de Rodalies de Catalunya que hi ha a Sant Andreu. Segons ha anunciat l’organisme, l’estació de ‘Sant Andreu Comtal’ (que rep aquesta denominació per la seva proximitat al Rec Comtal) passarà a anomenar-se només ‘Sant Andreu’ (com l’estació de metro de l’L1). En paral·lel, l’estació de ‘Sant Andreu Arenal’ (la qual fins ara feia referència al seu enclavament al carrer de Concepció Arenal) es rebatejarà amb el nom de ‘Fabra i Puig’, de manera que aquest intercanviador de metro i tren portarà la mateixa i única denominació.

Continua llegint

El Parc del Camí Comtal posa la primera marxa

Societat

Barcelona Sagrera Alta Velocidad SA (BSAV) ha adjudicat aquest mes d’abril la redacció del projecte de cobertura de les vies que falten per cobrir al pas per Sant Andreu de Palomar. La licitació se l’ha emportat l’empresa especialitzada en serveis d’enginyeria civil i arquitectura, Tec-Cuatro SA, per 583.000 euros (sense IVA), societat que ara disposa de 12 mesos per dibuixar els plànols que hauran de seguir els operaris que després executin les obres.

Continua llegint

Rodalies suspèn l’R7 durant tot el cap de setmana

Societat

Aquest cap de setmana del 23 i 24 de gener Rodalies de Catalunya modificarà la seva oferta habitual amb motiu de les restriccions de mobilitat. Segons ha confirmat en un comunicat, la Línia R7 (Sant Andreu Arenal – Cerdanyola Universitat) no prestarà servei, ja que la UAB restarà tancada. Tot i això, els usuaris habituals de l’R3 i R4 podran fer ús normal del servei des de Sant Andreu Arenal.

Continua llegint

Surt a licitació el disseny de la futura estació de La Sagrera

Societat

Després d’anys d’espera, finalment Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) ha tret a licitació el projecte constructiu de l’arquitectura, les instal·lacions i la urbanització de l’estació intermodal de la Sagrera per un import màxim de 5,2 milions d’euros (sense IVA). Aquest paquet es tracta, ni més ni menys, que del disseny definitiu de l’estació de viatgers, ja que les tasques que actualment es poden observar corresponen a la construcció de tot l’esquelet de formigó i a la col·locació de l’entramat ferroviari per dins.

Continua llegint

Es reactiven les obres per cobrir les vies i encarar el Parc del Camí Comtal

Societat

Obres reactivades (des dels despatxos). La societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) ha tret a licitació la redacció del projecte que ha de servir per cobrir totes les vies del tren entre el pont del carrer del Palomar i el carrer de Josep Soldevila. A més, el projecte també inclou la planificació del futur vial per a trànsit rodat paral·lel a les vies, que en un futur servirà d’entrada fins al cor de Barcelona. La licitació del contracte de redacció ja ha sortit a concurs per 762.188 euros (sense IVA).

Continua llegint

Sant Andreu perd l’oportunitat de tenir una estació d’FGC

Societat

La possibilitat de comptar amb una estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s’ha esvaït en menys d’un mes. Si bé a finals de juliol l’Autoritat del Transport Metropolità aprovava el Pla Director d’Infraestructures 2021 – 2030 (PDI) on s’incloïa l’opció de construir un nou ramal ferroviari que unís la ciutat i el Vallès a través de Sant Andreu de Palomar, una darrera modificació puntual al Pla General Metropolità (MPGM) i l’aprovació simultània del Pla Especial de Collserola (PEPNat) han obligat a oblidar aquesta oportunitat per la mobilitat sostenible del veïnat.

Continua llegint

La PTP demana finalitzar l’estació de La Sagrera abans del 2024

Societat
Obres de La Sagrera / DGM

L’Associació Promoció Pel Transport Públic (PTP) ha presentat l’estudi ‘Objectiu Tren 2024‘ que té com a intenció reduir a gairebé zero les emissions de CO2 del transport públic a Catalunya. Un treball que engloba el conjunt de la xarxa ferroviària que travessa el territori, però en el que presenta com a peces claus algunes de les obres que s’estan duent a terme al Districte de Sant Andreu. Entre aquestes: la necessitat de finalitzar l’intercanviador de Sagrera Alta Velocitat o la finalització de les línies L9 i L10 de metro.

Continua llegint

Vés a dalt