El diari independent de Sant Andreu de Palomar

BSAV torna a licitar la redacció del projecte per cobrir les vies

Economia

El consorci Barcelona – La Sagrera Alta Velocitat (BSAV) ha hagut de tornar a treure a licitació la redacció del projecte per cobrir totes les vies i els nous carrils per a cotxes entre el carrer del Palomar i Josep Soldevila. La raó: l’empresa a la qual es va adjudicar la redacció del projecte fa any i mig, TEC-CUATRO, S.A., va entrar en concurs de creditors a finals del darrer mes de març. Com que la companyia només va poder executar el 20% de l’encàrrec de BSAV, ara el consorci ha hagut de tornar a treure a licitació la redacció del projecte. Una tasca que serà clau per començar a construir el primer tram del Parc del Camí Comtal. El pressupost de partida: 775.000 euros (sense IVA).

 

Tal com queda reflectit a la documentació de BSAV consultada per L’Exprés de Sant Andreu, la nova empresa adjudicatària haurà d’acabar de definir com s’haurà d’executar la construcció dels murs i la solera pendents, definir el traçat definitiu del carrer de Sant Adrià i la reposició dels col·lectors d’aigües pluvials afectats, com ara el que hi ha a l’alçada de Martin Luther King. A més, també haurà de tenir en compte les sortides d’emergència del traçat ferroviari, la demolició dels antics ponts i contemplar les tasques arqueològiques en els tres punts on s’han detectat jaciments. Segons recull la licitació, l’empresa adjudicatària tindrà dotze mesos per redactar el projecte i, un cop finalitzat, es preveu que surti a licitació el projecte executiu que haurà de materialitzar tota aquesta planificació prèvia.

RECREACIÓ VIRTUAL DE LA NOVA ESTACIÓ DE SANT ANDREU COMTAL, AMB EL VIAL PEL LATERAL // ADIF

Per últim, recordar els operaris ja han començat la fase final de les obres per posar en servei la nova estació de Sant Andreu (ara ja sense la nomenclatura de Comtal) de cara al proper mes de desembre. Unes tasques que, precisament, són les que han comportat el tall de la línia ferroviària (ja que calia executar la darrera part de l’encaminament de les vies per sota de la llosa de formigó i la seva entrada a l’estació de La Sagrera, com ja fa l’R1). De fet, està previst que la línia restableixi el seu servei quan s’inauguri la nova estació.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Economia

Vés a dalt