El diari independent de Sant Andreu de Palomar

ivan-altimira-cup

‘L’edulcoració i la perpetuació de la Marca Barcelona’

Opinió

El PAM i el PAD són l’eix vertebrador del pla d’actuació de Districte i de Ciutat. L’actual Govern de PSC – BCNenComú l’ha enfocat per edulcorar i perpetuar la Marca Barcelona. La voluntat que ha tingut per arribar a consensos amb les forces de l’oposició ha sigut nul·la. El protagonisme que han tingut les veïnes i veïns ha estat inexistent.

Banner Ajuntament 300x250
 

La participació era un dels pilars ideològics del Govern. Davant d’això ens hem trobat amb processos com el Decidim Barcelona amb una manca de consistència com a política pública de participació, on la iniciativa ha estat exclusiva de l’Ajuntament amb cites i propostes unilaterals i relegant un cop més el veïnatge a un paper secundari.

Un procés on la informació ha mancat des d’un bon començament, la dinamització ha estat escassa i ha posat una agenda oculta de Govern, amb projectes com la nova caserna de la Guàrdia Urbana.

Des de la CUP-CapgiremBarcelona seguim creient en processos d’empoderament de les ciutadanes, on les xarxes associatives i els moviments populars siguin protagonistes de la política municipal.

Durant aquest any a part de l’incompliment de propostes i la poca valentia política, el govern municipal ha trencat confiances amb comportaments com les cases del carrer del Pont o la poca cura patrimonial.

Mentre a ciutats com Badalona han mostrat un exemple de pressupostos participatius, aquí s’aposta per zero participació pressupostària.

I veient com els Districtes segueixen sent òrgans únicament informatius, sense poder executiu ni deliberatiu, se segueix apostant per una estructura centralitzada des de l’Ajuntament de Barcelona i poc participativa enfront el veïnatge i els Ajuntaments de Districte.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Opinió

‘Com una baula’

Com una baula s’encadenen els pensaments i saltes de l’un a l’altre
Vés a dalt