El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

sostenibilitat

Sant Andreu perd l’oportunitat de tenir una estació d’FGC

Societat

La possibilitat de comptar amb una estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s’ha esvaït en menys d’un mes. Si bé a finals de juliol l’Autoritat del Transport Metropolità aprovava el Pla Director d’Infraestructures 2021 – 2030 (PDI) on s’incloïa l’opció de construir un nou ramal ferroviari que unís la ciutat i el Vallès a través de Sant Andreu de Palomar, una darrera modificació puntual al Pla General Metropolità (MPGM) i l’aprovació simultània del Pla Especial de Collserola (PEPNat) han obligat a oblidar aquesta oportunitat per la mobilitat sostenible del veïnat.

Continua llegint

La Generalitat licita la reactivació de l’L9 i l’L10 de metro

Economia
Metro L9 / TMB

Llum al final del túnel. Després d’anys d’obres aturades, la Generalitat de Catalunya ha reactivat les obres per finalitzar les línies L9 i L10 de metro que actualment només present servei a Sant Andreu de Palomar a través del seu tram nord (La Sagrera – Can Zam). Aquesta reactivació, però, encara no serà sobre el terreny, sinó que es tracta més aviat de tasca administrativa (i imprescindible). Més concretament es tracta de la licitació dels primers projectes constructius que es posen en oferta pública des de fa anys.

Continua llegint

El nombre d’usuaris del Bicing creix un 12% arran la COVID-19

Societat

La mobilitat sostenible, a l’alça. El Bicing ha experimentat un creixement d’abonats durant els mesos de maig, juny i juliol i la xifra d’usos ja ha assolit els nivells de principis d’any. Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona, una de les explicacions a aquest fet podria estar vinculada al fet que es tracta un mode de transport més segur, sostenible i saludable respecte a la resta de transports. Només a Sant Andreu el nombre de noves altes ha crescut un 12% des del final del confinament per la COVID-19.

Continua llegint

Un nou carril bici connectarà Sant Andreu amb Santa Coloma

Societat

Anar de Sant Andreu a Santa Coloma en bicicleta i de forma segura serà una realitat palpable. L’Ajuntament de Barcelona començarà demà dilluns les obres per connectar la xarxa de carrils bici de tots dos territoris. Segons ha avançat el consistori, els treballs consistiran a obrir un nou carril per la calçada del passeig de Santa Coloma i connectar-lo al ja existent del municipi veí.

Continua llegint

El full de ruta de Lucía Martín, ple d’ambigüitats

Política

El Govern de la regidora Lucía Martín ja té full de ruta. L’Exprés de Sant Andreu ha tingut accés en exclusiva al Pla d’Actuació del Districte (PAD), document que recull totes les actuacions que té previstes dur a terme l’executiu local abans d’acabar el mandat. Un text ple de propostes intangibles i verbs que esquiven l’auditoria objectiva, però que servirà per avaluar l’any 2023 si el Govern de Sant Andreu en Comú i el PSC compleixen amb el que es va proposar aquest 2020. Per ara, el camí ha començat plàcid: els pressupostos del 2020 ja els han aprovat aquest mateix divendres de la mà d’ERC i JxCAT.

Continua llegint

A la Rambla, els cotxes per la dreta i les bicis per l’esquerra

Societat
Un cartell immobiliari gegant ja recobreix el Mercaodeon de Fabra i Puig / DGM

Solució salomònica a la Rambla de Fabra i Puig i de l’Onze de Setembre. Davant de les polèmiques sorgides per la circulació de bicicletes per sobre de la vorera central, l’Ajuntament de Barcelona ha decidit fer de la calçada esquerra (direcció Meridiana) un carril d’accés restringit a ciclistes i vehicles de serveis que hagin de fer càrrega i descarrega, mentre que la resta de vehicles hauran de fer servir el carril de la dreta.

Continua llegint

Vés a dalt